کد خبر: 248849
تاریخ: 15آبان1396
کد خبرنگار: 225

نقش و تاثیر رسانه های اجتماعی در صنعت روابط عمومی مدرن

رسانه های اجتماعی در طی چندسال گذشته بطور آشکاری اکثر مردم را جذب کرده اند .

استفاده از رسانه های اجتماعی بطرز چشمگیری تغییر کرده است . مردم بطور گسترده ای با این رسانه ها ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات را به اشتراک می گذارند .
طبق یافته های سال 2015 توسط مرکز تحقیقات   PEW  تقریبا دو سوم بزرگسالان در کشور آمریکا (65%) از سایت های شبکه اجتماعی استفاده می کنند و 7% نیز از سیستم های ردیابی رسانه های اجتماعی مانند موتور های جستجوگر بطور سیستماتیک در سال 2005 استفاده کرده اند .


رسانه های اجتماعی نه تنها بر افراد بلکه برروی برندها – علامتهای تجاری – نیز در صنایع مختلف تاثیر زیادی داشته اند ،چراکه آنها – صنایع – راههای جدیدی را با استفاده از استراتژیهای نوین بازاریابی برای جذب مخاطب و وفاداری مشتریان به خود انتخاب کرده اند .


روابط عمومی نیز از این امر مستثنی نیست زیزا متخصصان روابط عمومی دائما" در پی برقراری ارتباط و شنیدن نظرات و موارد مشتریان سازمان شان هستند که همواره در رسانه های اجتماعی فعالیت می کنند . بنابراین بر مدیران و کارشناسان روابط عمومی است تا از مزایای رسانه های اجتماعی استفاده کرده و آنها را بخشی از جدائی ناپذیر از امور کاری خود و ارائه خدمات در مدیریت رسانه ای اجتماعی بدانند .
روابط عمومی ها می بایست از کلیه رسانه های اجتماعی اعم ازسیستم هائی مانند گوگل ،گوگل +، اینستاگرام ، تلگرام ، واتس اپ و اپلیکیشن ها ( برنامه های کاربردی ) در موقعیت های مختلف کاری بنابر ضرورت استفاده نماید .


و در خاتمه باید بگوییم  رسانه های اجتماعی ابزار بزرگی هستند و کسانی که می توانند از آن ها استفاده کنند همیشه از کسانی که نمی خواهند از آنها استفاده کنند چندین گام جلوتر هستند .
برگرفته از اینترنت



مدیرروابط عمومی معاونت امور تعاون وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی
روانشناس