در واکنش به سرمقاله چهارشنبه کیهان

پاسخ یکی از شاگردان سید حسن خمینی به حسین شریعتمداری

وکیل ملت: پاسخ سراسیمه ی شما به سخنان آقای هاشمی را خواندم چون اصرار دارم که معمولا نوشته های شخص شما را بخوانم . آنچه در نقد شما از آقای هاشمی نمود زیادی دارد ارائه ی یک شخصیت بی هویت و بی اراده از استاد سید حسن خمینی است.

تاریخ انتشار: 30بهمن1394|00:49

پاسخ یکی از شاگردان سید حسن خمینی به حسین شریعتمداری
| کد خبر: 104551

شما سید حسن را شخصیتی معرفی کرده اید که قصد نامزدی در انتخابات خبرگان را نداشته است و به اصرار فراوان اقای هاشمی تن داده است .
کسی که قصد شرکت در آزمون خبرگان را داشته ولی به توصیه هاشمی در امتحان حاضر نشده است و مطابق حدس طبیعی شما (که البته از طبیعت شما چنین حدس هایی بعید نیست) اینک خمینی جوان خاطرش از هاشمی مکدر است.
این تصویر شما از استاد خمینی است .
اما تصویری که ایشان با رفتار و گفتار خویش در سالهای گذشته به نمایش گذاشته اند بیانگر استقلال شخصیت ایشان است و البته در اسلام شما چنین شخصیتی بی هویت است.
سید حسن آقا با سماحت و مبتنی بر خلق حسن ،چهره ای فراتر از جریان های سیاسی قدرت محور ارائه کرده اند.
گرایش اخلاقی ایشان به تبار مادری خویش و خاندان صدر و خصوصا امام موسی صدر از پرچمدار بیت امام راحل، انسانی اخلاق مدار ساخته است که هم با کمال میل و افتخار در روضه بیت رهبری شرکت می کند و هم دوشادوش سران جریان اصلاحات در حسینیه جماران در رثای اجداد مظلومش شرکت می کند.
ایشان تمام بی حرمتی های رئیس جمهور سابق که حتی مورد شکوه رهبر انقلاب قرار گرفت را ندیده می گیرد و برای عرض تسلیت فوت والده ایشان در منزلشان حاضر می شوند.
دفتر و خانه ایشان در قم و دفتر ایشان در حسینیه جماران، پایگاهی برای حضور تمامی جریانات معتقد به اعتلاء و عظمت اسلام و ایران است.
از پیرمرد های موتلفه تا جوانان دفتر تحکیم در سید جوان بیت امام برای خویش سهمی از توجه و حسن نظر قائلند.
دیدارهای همیشگی با ورزشکاران و هنرمندان و خانواده معظم شهداء و ایثارگران و حضور پر رنگ در عرصه های دفاع از انقلاب و آرمان های امام از ایشان شخصیتی مردمی و کاملا مستقل ترسیم کرده است که با چند حدس طبیعی شما خدشه دار نمی شود.
گناه ایشان چیست که شما فقط افرادی را به رسمیت می شناسید که جز تملق و تعلق به یک جریان سیاسی، روحیه و سلیقه و هنر دیگری ندارند.
البته ما از ایشان و سایر اساتید اخلاق آموخته ایم که به سلیقه و فهم شما هم احترام بگذاریم و در بیان نقدهای خویش، استضعاف معرفتی عمیقی که گریبان برخی از افراد مذهبی  جامعه را گرفته ، ملاحظه کنیم.
استضعافی که وحدت با برادران اهل سنت را توصیه می کند و آنرا واجب مسلم می داند (که البته حق هم همین است) ولی وحدت بین شیعیان هم وطن را مضر به حال انقلاب می داند.
ضعف معرفتی عمیقی که ما را به احترام به عقاید اقلیت های مذهبی وا می دارد (که البته حق هم همین است) ولی احترام به عقاید سیاسی  شیعیان هم وطن و مخالفان سیاسی را ذنبی لا یغفر و گناهی نابخشودنی می داند.
اشاعه این ضعف های معرفتی از تریبون هایی به نام اسلام و رساندن ندای مشمئز کننده ی لعن و مرگ بر شیعیان پاکباخته  و البته دگر اندیش سیاسی ، معلوم است که چهره ی سید حسن آقا را در ذائقه برخی جوانان مشوه خواهد کرد ولی اذهان حق طلب جمع کثیری از مردم را با این پرسش مواجه خواهد کرد که این  چه آیینی است که خواندن نماز پشت سر امام جماعت ناصبی مسجد الحرام را جایز می داند و لعن غاصبین حریم امامت را ممنوع می کند ولی عرض و آبرو و حیثیت انسانی مخالفان سیاسی خود را مخدوش می کند هر چند آن مخالف، شیعه ای دیندار و آبرومند باشد.
سید حسن خمینی مشکلی با آقای شریعتمداری ندارد ، مشکل ایشان و همه آزاد اندیشان متدین با اسلام تحجر است.
مشکل با کسانی است که چهره رحمانی امام در کتاب چهل حدیث و شرح حدیث جنود عقل و جهل و سایر آثار عرفانی و اخلاقی ایشان  را عامدانه نمی بینند و فقط فریاد ها و انذارهای از سر مهربانی مادرانه ی ایشان را رسانه می کنند.
مگر ایشان در کتاب اربعین خود از قول استادشان مرحوم آقای شاه آبادی نقل نکردند که حتی کافری را که به حال ظاهری کفر جان داده ، لعن نکنید چون شما از باطن او بی اطلاعید، شاید قبل از معاینه موت ایمان آورده باشد.

غفارزاده

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top