خسرو حقیقی پناه مدیر مجتمع خدمات بیمه ای تجارت:

مجامع فصلی می تواند چراغ راهی برای واحدهای بیمه ایران

تهیه و تنظیم/ عارف واحد ناوان

وکیل ملت: خسرو حقیقی پناه، مدیر مجتمع خدمات بیمه ای تجارت، با یک ربع قرن سابقه خدمت در ششمین مجمع فصلی بیمه ایران، به عنوان مدیر برتر شعب و واحدهای اجرایی تهران انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفته است. وی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد است و مدیریت مجتمع های 15 آبان، دکتر فاطمی، ممتاز پاسداران، نمایشگاه، تجارت و شعب کوثر را در کارنامه اش دارد.

تاریخ انتشار: 5اسفند1394|19:32

مجامع فصلی می تواند چراغ راهی برای واحدهای بیمه ایران
| کد خبر: 107918

حقیقی پناه در پاسخ به سوالی درباره ضرورت برپایی مجامع فصلی بیمه ایران و کیفیت اجرای آن ها گفت: برگزاری مجامع فصلی که از سال گذشته آغاز شده، اهدافی مانند ارزیابی و سنجش عملکرد واحدهای اجرایی در یک دوره زمانی معین سه ماهه را دنبال می کند و به نظر من به خوبی توانسته است به عنوان یک اقدام عملی و اثرگذار، بستر رقابت مثبت را برای واحدهای شرکت بیمه ایران فراهم کند. در کنار آن، نقاط قوت و ضعف هر واحد اجرایی نیز برجسته و مشخص شود.

وی افزود: به نظر من، مجامع فصلی می تواند چراغ راهی برای واحدهای بیمه ایران و اتخاذ تصمیم های درست و منطقی در این شرکت باشد و در این رابطه، جا دارد از توجه و اهتمام ویژه تمامی اعضای محترم هیأت مدیره بیمه ایران و دیگر دست اندرکاران برگزاری مجامع فصلی شرکت به سهم خود تشکر و قدردانی کنم.

رقابت پذیری و ایجاد شفافیت

مدیر شعب برتر ششمین مجمع فصلی در پاسخ به این پرسش که چه اقدام هایی موجب کسب این موفقیت برای وی شده است، با قدردانی از زحمات تمامی همکارانی که از ابتدای تأسیس شعبه تجارت تاکنون در راه ارتقای کمی و کیفی عملکرد این شعبه کوشیده اند، گفت: معتقدم توجه خاص به منابع انسانی در مجتمع تجارت، به عنوان رکن اساسی تغییر در آن، همواره مدنظر بوده است و تغییر و توسعه هم بدون همراهی و انگیزه داشتن نیروی انسانی امکان-پذیر نیست.

آقای حقیقی پناه ادامه داد: موضوع بعدی شناخت کلی وضعیت مجتمع پس از انتصابم به سمت مدیریت آن بوده است و اینکه بدانیم کجا قرار داریم و به کجا باید برویم. زیرا اگر شناخت و برنامه ریزی های درست و اصولی وجود نداشته باشد، رقابت¬پذیری و ایجاد شفافیت و انضباط های مالی و فنی مقدور نخواهد بود.

روابط صمیمانه بانک ها

وی در ادامه گفت وگو به تشریح سایر عوامل موفقیت مجتمع تجارت و انتخاب آن به عنوان شعبه برتر تهران پرداخت و گفت: تلاش در خصوص ارتقای سطح روابط صمیمانه با بانک ها که عمده ترین مشتریان و مخاطبان این مجتمع محسوب می شوند، از دیگر عوامل موفقیت های مجتمع بوده است. در این زمینه، همواره سعی شده است در مذاکرات، منافع و مصالح دو طرف مورد توجه قرار گیرد و به آن ها عمل شود و با این باور است که سطح همکاری های ما توسعه یافته است.

وی توجه به جایگاه شبکه فروش شرکت بیمه ایران و توسعه آن را از دیگر عوامل موفقیت های مجتمع تجارت دانست و افزود: شبکه فروش همواره به عنوان بازوی توانا و اصلی فروش مجتمع تجارت مطرح بوده و مطمئناً در آینده نیز مطرح خواهد بود.

تفویض اختیارات و اعتماد به همکاران

حقیقی پناه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اعتماد به همکاران مجتمع در مورد تفویض اختیارات و اجازه حرکت دادن و تصمیم گیری در حوزه فعالیت های هر اداره، از دیگر عوامل ارتقای عملکرد مجتمع تجارت بوده است، گفت: این اقدام ها با اعمال نظارت ها و کنترل های وابسته و غیرمستقیم و لحاظ کردن مدیریت مشارکتی به معنای واقعی آن انجام گرفته است. از سوی دیگر، تلاش برای تعامل های جدی و صمیمانه با ستادهای محترم فنی و مالی و پشتیبانی، با هداف ارائه خدمات مطلوب¬تر به مشتریان شرکت بیمه ایران نیز صورت پذیرفته است.

مدیر مجتمع تجارت با اشاره به هدف گذاری ویژه برای رفع اقلام باز سنواتی و رسوب شده و همچنین توجه به شاخص های راهبردی مدنظر مدیریت ارشد شرکت نظیر نرخ رشد، شاخص حق بیمه عایده شده، مانده عملیات، کاهش حق¬بیمه های معوق و وصول آن ها خاطرنشان کرد: توجه به آموزش و ارتقای سطح دانش علمی و فنی کارکنان مجتمع از طریق مرکز آموزش بیمه ایران، دانشگاه جامع علمی کاربردی و همچنین ایجاد کارگاه های استاندارد آموزشی، همراه با بهره مندی از تجربه های ارزشمند تمامی همکاران خدوم این مجتمع، در موفقیت های آن سهم قابل ملاحظه ای داشته است. ضمن آنکه در حد توان و امکانات کوشیده ایم به اهداف تعیین شده مجتمع دست یابیم و در راه ارتقای خدمات آن بکوشیم.

آقای حقیقی پناه سپس با ارائه پیشنهادهایی توضیح داد: جا دارد در مجامع فصلی، تمامی سطوح شرکت بیمه ایران مورد تجزیه و تحلیل و رتبه بندی قرار گیرد و وزن شاخص های اندازه گیری هم قبل از شروع هر فصل به واحدها ابلاغ شود.

همچنین بهتر است فاصله برگزاری هر مجمع کوتاه باشد تا فرصتی برای اصلاحات فصل بعد به وجود آید.

مدیر شعبه برتر تجارت بیمه ایران در پایان خاطرنشان ساخت: خوب است تمرکز عملیات چه در بخش فنی و چه در بخش هایی از مالی کاهش یابد و اعتماد به واحدها هم بیشتر شود و علاوه بر این ها، نمودار سازمانی ضعیف مجتمع تجارت مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

دسته بندی حقوق بانک و بیمه ,
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top