به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، در متن این پیام آمده است ، ایثار و شهادت، دو واژه زیبایی است که همه انسان ها از شنیدن آن لذت می برند، و هر کدام برای خود انگیزه جداگانه ای دارد. ایثار از شهادت و بلندی نظری فرد ایثارگر  و شهادت از روح فداکاری و جانبازی شهید، سرچشمه می گیرند.
فرد ایثارگر به اندک زندگی بسنده کرده و آنچه در اختیار دارد و طبق اخلاص نهاده آن را تقدیم فرد و یا جامعه می نماید و قرآن کریم در مورد این گروه می فرماید: (وَیُؤْثِرُونَ عَلَی أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ)،( و آن ها را بر خود مقدم می دارند هرچند خودشان بسیار نیازمند باشند.)
وی در بخش دیگری از پیام آورده است : فرد شهید با شهادت خود می خواهد چراغ آزادی در جامعه پرفروغ باشد و ریشه های گندیده ظلم و استبداد از میان برود، و انسان ها در کمال آزادی بیندیشند و راه و رسم زندگی خود را ترسیم کنند. شهید بسان شمع است که می سوزد تا پیرامون خود را روشن سازد و دیگران از وجود نور وجود او بهره گیرند. شهید هر چند به ظاهر زندگانی مادی خود را از دست می دهد، اما از این طریق دو زندگی دیگر را به دست می آورد، بهترین آن ها حیات برزخی اوست تا روز قیامت که به بهترین وضع زندگی می کند.
در ادامه این پیام آمده است :قرآن کریم می فرماید:( وَ لا تَحَسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون)،(( ای پیامبر هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده میشوند.) از این مرحله که بگذریم، شهید در میان جامعه از عزت و برتری خاصی برخوردار است. اندیشمندان در مقاله ها و نوشته های خود، سرایندگان در لابه لای سروده های خود، مورخان در صفحات تاریخ از او به نیکی نام می برند و برای او درود می فرستند. چه بزرگواری بالاتر از این که جان خود را فدای عزت جامعه می سازد.
در ادامه تاکید شده است: به خاطر عظمت و بزرگی مقام شهادت در تمام جامعه ها شهیدان بعدا هم ایثارگران مقام عظیم و رفیعی دارند. و همگان چنین زمزمه می کنند.
پایان زندگانی هر کس به مرگ اوست                     جز مرد حق که مرگ وی آغاز دفتر است
اگر از این دو نوع زندگی بگذریم، پرونده زندگی افراد عادی بسته می شود و فقط زندگی اخروی دارند، آن هم ( ان خیرا فخیر و ان شرا فشر)، اما مرگ شهید به معنی مختومه بودن زندگی او نیست بلکه حیات دیگری به روی او باز است.
سالار شهیدان حسین بن علی (ع) به جانبازان سرزمین کربلا چنین خطاب کرد:
( صبراً بنی الکرام، فما الموت إلّا قنطره تعبر بکم عن البؤس و الضرّاء، الی الجنان الواسعه، و النعیم الدائمه، فایکم یکره أن ینتقل من سجن إلی قصر، و ما هو لأعدائکم إلّا کمن ینتقل من قصر إلی سجن و عذاب، انّ أبی حدّثنی عن رسول الله (ص): انّ دنیا سجن المؤمن، و جنّه الکافر، و الموت جسر هؤلاء إلی جنانهم و جسر هؤلاء إلی جحیمهم ما کذبت و لا کذبت.)
( ای فرزندان شهامت و کرامت صبر راپیشه خود سازید، مرگ بسان پلی است که بوسیله آن از بدی اوضاع، به باغ های وسیع و گسترده و نعمت های جاودان عبور می کنید، کدام یک از شماها دوست ندارد که از زندان آزاد شود و به سوی قصر برود، در حالی که دشمنان شما از این طریق  به سوی زندان و عذاب می روند. پدرم از جدم رسول خدا(ص) نقل کرد: دنیا زندان مومن و بهشت کافر است و مرگ برای مومن پلی است به سوی بهشت، و برای کافران پلی است به سوی دوزخ، به من دروغ گفته نشده و دروغ نگفته ام.)
در این پیام تاکید شده است: نکته مهم دیگر این است که در کتاب خدا، صابرین بر مصیبت ها و ابتلائات الهی، مانند نبی مکرم اسلام مشمول درود و رحمت و هدایت پروردگار سبحان قرار می گیرند، خداوند متعال به آنان اشاره کرده و می فرماید:
(أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ)
( اینها، همان ها هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده، و آنها هستند هدایت یافتگان!)
ما در این جا از همه شخصیت ها و مسئولینی که این همایش را پدید آوردند سپاسگزاری نموده و از خداوند منان برای همگان پاداش بزرگ خواهانیم و آرزومندیم که چراغ ایثار و شهادت در این کشور برای ابد پر فروغ باشد، که ضامن استقلال کشور و مایه حیات دنیوی و اخروی است.
قم- جعفر سبحانی تبریزی

دسته بندی خبر روز ,
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top