تاریخ انتشار: 9ارديبهشت1395|12:25

| کد خبر: 140556

رکوردزنی ایرانی‌ ها در خرید لباس مارک‌ دار

وکیل ملت: مائرو مرنزی رئیس فدراسیون مد و پوشاک ایتالیا هدف شرکت‌های زیرمجموعه این فدراسیون را ارتباط مستقیم با مشتریان ایرانی عنوان کرد و گفت: ایرانی‌ ها سالیانه ٥‌میلیارد یورو برای خرید لباس در سایر کشورها هزینه‌ می‌کنند که عمده این پوشاک، برند هستند.

پوشاک و نساجی ازجمله صنایعی است که در ایران قدمت زیادی دارد و می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های رشد این صنعت درکشور اشتغال زیادی را فراهم کند.

بازار ٨٠‌میلیون نفری در ایران که می‌تواند همیشه یک بازار بالقوه و درحال تکاپو باشد، غیر از تولیدکنندگان داخلی می‌تواند برای تولیدکنندگان خارجی هم جذاب باشد. این جذابیت هم در زمینه تولید وجود دارد و هم در زمینه فروش.

مائرو مرنزی رئیس فدراسیون مد و پوشاک ایتالیا هدف شرکت‌های زیرمجموعه این فدراسیون را ارتباط مستقیم با مشتریان ایرانی عنوان کرد زیرا ایرانی‌ها سالیانه ٥‌میلیارد یورو برای خرید لباس در سایر کشورها هزینه‌ می‌کنند که عمده این پوشاک، برند هستند.

رئیس فدراسیون پوشاک و مد ایتالیا درخصوص حضور کمپانی‌های ایتالیایی در ایران به ایلنا گفت: علاوه بر حضور برندهایی همچون پرادا، جورجیو آرمانی و دولچه گابانا در ایران که محصولات خود را به فروش می‌رسانند، برنامه‌ریزی‌هایی با هماهنگی اتحادیه پوشاک تهران انجام شده است تا شرکت‌های ایتالیایی به صورت جوینت ونچر (تأسیس شرکت مشترک) در ایران حضور داشته باشند. برای این امر چند شرکت نیز ازسوی اتحادیه به ما معرفی شده است.

مرنزی تصریح کرد: شرکت‌هایی را  قرار است به‌طور مشترک تشکیل شوند برای تولید پوشاکی با سطح قیمت متوسط و کیفیت بالاست. ضمن آن‌که این محصولات قرار است علاوه بر تأمین بازار ٨٠میلیونی ایران به بازار‌های منطقه خاورمیانه و قفقاز نیز صادر شود و درواقع ایران برای ما یک ‌هاب اقتصادی است.

وی درخصوص علت گران‌بودن محصولات ایتالیایی گفت: به دلیل بالابودن هزینه‌های تمام‌شده در ایتالیا استراتژی ما تولید کالاهای لوکس است. به‌طور مثال حقوق کارگر در ایتالیا ٥برابر ایران است یا مالیات ٢برابر است. برهمین اساس با توجه به قیمت پایین کارگر و مواد اولیه و سوخت اگر ما بخواهیم کالایی با قیمت متوسط تولید کنیم، بهترین مکان ایران است.

مرنزی اظهار داشت: ما قبلا با ایران همکاری‌های خوبی داشتیم و برای برخی از کالاها به ایران سفارش دوخت می‌دادیم اما به سبب تحریم‌ها این مبادلات قطع شد اما امیدواریم از امروز این عقب‌ماندگی جبران شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های ایتالیا در صنعت پوشاک گفت: ایتالیا تنها کشوری در اروپاست که همه مراحل تولید، از تولید نخ تا محصول نهایی دراین کشور انجام می‌شود و اکنون این فدراسیون در‌ سال بیش از ٥٠‌میلیارد یورو گردش مالی دارد.

وی ادامه داد: ایرانی‌ها همواره جزو خریداران کالای ما بودند، اما این خرید به صورت غیرمستقیم و از طریق کشورهای دیگر انجام می‌شد. مردم ایران سالانه ٥‌میلیارد یورو لباس از برندهای خارجی خریداری می‌کنند. درحال حاضر ما می‌خواهیم به صورت مستقیم این کالا به دست ایرانی‌ها برسد زیرا علاوه بر ارزش‌افزوده‌ای که این کالا برای ایران دارد، همین خرده‌فروشی‌ها نیز باعث اشتغال خواهد شد.

وی افزود: با تحقق این امر دیگر نیاز نیست ایرانی‌ها برای یک کت و شلوار در دوبی ‌هزار یورو پرداخت کنند، درصورتی که ٤٠٠ یورو از آن جزو ارزش‌افزوده فروشنده و کشور امارات است. امیدواریم هرچه زودتر نخستین شرکت مشترک بین ایران و ایتالیا در زمینه پوشاک در‌ سال جدید تأسیس شود.

کلید واژه ها لباس - مارک دار - ایران
دسته بندی اخبار داغ ,
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top