سیدعلی خمینی: عده ای برای منافقین دل می سوزانند که چرا اعدام کردید؟ / آن ها جنایاتی کردند که داعش آن ها را نمی کرد

وکیل ملت: یادگار امام خمینی با اشاره به زمان ورود امام راحل به ایران، و راه نرفتن ایشان جلوی پای برادر بزرگ خود آیت الله پسندیده گفت: امام(س) در اوج قدرت مقید به رعایت اخلاق بود و خود را گم نکرد.

تاریخ انتشار: 12خرداد1395|23:17

سیدعلی خمینی: عده ای برای منافقین دل می سوزانند که چرا اعدام کردید؟ / آن ها جنایاتی کردند که داعش آن ها را نمی کرد
| کد خبر: 163870

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی، سه شنبه شب در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) که با حضور علما، طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: سخن گفتن از امام خمینی(س) آن گونه که حق او ادا شود و آن گونه که شایسته جایگاه او باشد، کاری دشوار است.

  وی افزود: امام خمینی(رض) از جهات مختلفی دارای خصوصیت ها و ابعاد شخصیتی ویژه بود و اگر بخواهیم همه آن ابعاد را مد نظر قرار دهیم، کاری بسیار دشوار خواهیم داشت.   یادگار امام راحل با اشاره به سخنرانی سال گذشته مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در آن سخنرانی گفتند که بعد از 26 سال از رحلت امام خمینی(س) و این همه سخن گفتن در مورد ایشان، هنوز حق او را ادا نکردیم؛ و شاید این سخن رهبر معظم انقلاب به این جهت باشد که تبیین و بررسی هر کدام از ابعاد شخصیتی امام خمینی(رض) جلسات متعددی را می طلبد.   امام راحل، در فقه، اصول، عرفان و بسیاری دیگر از ابواب علمی، تبحر داشتند   وی با اشاره به بعد علمی شخصیت امام خمینی(س) گفت: امام راحل، در فقه، اصول، عرفان و بسیاری دیگر از ابواب علمی، تبحر داشتند به گوه ای که شاید کمتر کسی را سراغ داشته باشیم که در حوزه باشد و این قدر ظهور و بروز داشته باشد.   حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی افزود: آثار قلمی امام راحل در جنبه های مختلف قابل توجه است و برای مثال ایشان در تألیف کتب اخلاقی غوقا کرده است؛ همچنین در فقه و اصول آثار قلمی قابل توجهی دارند و این غیر از تدریس امام خمینی(س) است که به اقرار اسناد ساواک، شلوغ ترین درس های حوزه علمیه بود؛ در اسناد ساواک آمده که حدود 500 نفر در درس های خارج فقه امام خمینی(س) حاضر می شدند.   وی با بیان این که بررسی مرجعیت امام خمینی(ره) قابل توجه است، گفت: وقتی بررسی می کنیم، می بینیم که امام راحل تا چه میزان از مرجعیت فراری بود و برای رسیدن به این جایگاه خودش قدمی بر نداشت اما وقتی در جایگاه مرجعیت قرار می گیرد، در قله مرجعیت می درخشد، به گونه ای که شاید کمتر مرجعی به بزرگی امام خمینی(س) در تاریخ تشیع داشته باشیم.   این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سلوک فردی و رفتار امام خمینی(س) گفت: رفتار امام راحل در خانواده، اجتماع، حرکات و سکنات و امثال این موارد را وقتی بررسی می کنیم، که امام راحل حقیقتا تهذیب نفس داشت.   وی افزود: امام راحل چقدر در زندگی خود و همچنین در آثاری که از ایشان به جای مانده، ما طلبه ها را نسبت به داشتن تهذیب نفس و هدایت حوزه های به سمت اخلاق و تهذیب نفس سفارش می کنند؛ این که ایشان به صراحت می گویند اگر عالِمی فاسد شد، عالَمی را فاسد می کند، برخواسته از همین تأکیدات ایشان است.   امام راحل به معنی واقعی خود ساخته بود و در راهی .ه درست می دانست قذم برداشت   حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی(س) گفت: امام راحل، پیش از انقلاب، در زمان تحقق انقلاب، یعنی با دگرگون شدن شرایط، فرق نکرد؛ چرا که خود را به معنای واقعی ساخته بود و بعد در راهی که درست می دانست قدم برداشت؛ امام خمینی(س) چه آن زمانی که در آغاز مبارزات به ظاهر تنها بود، چه آن زمان که سخنرانی او مدرسه فیضیه را به لرزه در آورد و چه زمانی که ساواک اقدام به دستگیری او کرد، عزم و اراده قوی و هدف خود را فراموش نکرد.   وی خاطرنشان کرد: زمانی که امام خمینی در 12 بهمن 57 و با عزت و احترام وارد کشور شد، و بسیاری از دوربین ها در صدد ثبت لحظه ورود ایشان پس از 15 سال به کشور بودند، به خود اجازه نمی دهد جلوی پای برادر بزرگ خود آیت الله پسندیده راه برود و این نشان از آن دارد که مهمترین مسائل برای امام خمینی(س) رعایت اخلاق است؛ و واقعا کسی که مهذب باشد خود را گم نمی کند و امام(س) این گونه بود.   امام خمینی(س) در حقیقت احیاگر معنویت در دنیای جدید و مدرن بود این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که این جمله امام که گفت من هیچ گاه در طول مبارزات نترسیدم، خودش جلسات متعددی برای بررسی می خواهد، گفت: امام خمینی(س) در حقیقت احیاگر معنویت در دنیای جدید و مدرن بود و معنویت حقیقی را در دوره مدرنیسم به جهانیان هدیه داد. وی اضافه کرد: قبل از تحقق انقلاب، شرایط دنیا به گونه ای پیش می رفت که همه مقابل اسلام بوده و مسلمانان به حاشیه رفته بودند اما با ظهور انقلاب اسلامی و حرکت امام راحل، توانستیم با افتخار بگوییم مسلمان و شیعه هستیم؛ حقیقتا امام خمینی به مسلمانان و شیعیان جرأت داد. حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی با بیان این که امام خمینی(س) به مثابه یک مصلح اجتماعی نیز قابل برررسی است، گفت: شاید سال ها پیش سخن گفتن از مدیریت امام(س) به راحتی امروز نبود، اما امروز می توان راحت تر در مورد آن صحبت کرد؛ در سال های اخیر شاهد وقوع انقلاب هایی اسلامی در برخی کشورهای منطقه از جمله مصر، تونس و لیبی بودیم اما امروز چه کسی تصویر روشنی از سرنوشت آن انقلاب ها دارد؟ اما در کنار این موضوع باید نگاه کنیم که چرا انقلاب اسلامی ایران به موفقیت رسید؟ واقعا این طور نبود که وضعیت ایران در زمان تحقق انقلاب اسلامی، بهتر از کشورهای منطقه بود، چرا که در غرب، جنوب، شرق و حتی شمال کشور غائله هایی داشتیم و این مدیریت امام خمینی(ره) بود که آن غائله ها را مدیریت کرد و کشور رفته رفته به آرامش رسید.   وی افزود: امروز یک عده ای برای منافقین دل می سوزانند که چرا اعدام کردید؟ آن ها کسانی بودند که در مقابل حکومت ایستادند و جنایاتی کردند که داعش آن ها را نمی کرد؛ آنان رئیس جمهور، نخست وزیر و بسیاری از بزرگان کشور را ترور کردند؛ اگر بنا بود که امام خمینی(ره) همواره در مقابل این جنایات نرمش از خود نشان می داد که کشور پس از 30 سال هم رنگ آرامش به خود نمی دید.   انقلاب و حفظ آن کار دشواری است    یادگار امام راحل تصریح کرد: امروز می فهمیم که انقلاب کردن چقدر دشوار است و حفظ آن نیز دشوار است.   وی با بیان این که امام خمینی(ره) شخصیتی هستند که جا دارد در مورد او بررسی کرد و سخن گفت، اظهار کرد: بهترین متنی که در فصاحت و بلاغت حق امام(ره) را ادا کرده و جا دارد در سطح وسیع منتشر شود، متنی است که رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلم و اولین سالگرد امام خمینی(ره) در قابل بیانیه خطاب به ملت ایران منتشر کردند.   انقلاب اسلامی مقابله با فساد بود   حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از آرمان های ملت ایران برای تحقق انقلاب اسلامی و امام راحل، مقابله با فساد و اصلاح امور بود، گفت: در اندیشه امام خمینی(ره) و مکتب اسلام، مسئله مقابله با فساد بسیار برجسته است و وقتی که انسان به قرآن و روایات نیز مراجعه می کند، می بیند که این مسئله مهم مورد تأکید قرار گرفته است.   هدف تمام پیامبران مبارزه با فساد بوده است    وی با بیان این که اگر بخواهیم تمام اهداف انبیا را در یک جمله خلاصه کنیم، همانا اصلاح امور و جلوگیری از فساد است، تأکید کرد: انقلاب ما و حرکت امام و شعارهای ملت در سال های انقلاب برای این بود که از فساد دستگاه پهلوی جلویگری کرده و امور به سمت اصلاح پیش برود؛ اصولا فساد دستگاه پهلوی از مهمترین عواملی بود که مردم را به مقابله با خود وا داشت و از این رو این مسئله بسیار مهم و قابل توجه است.   مقابله با فساد به یک مطالبه ی عمومی مبدل کنیم   یادگار امام راحل خاطرنشان کرد: امام خمینی(س) در آغاز مبارزات تأکید می کند که ما باید با فساد مبارزه کنیم و ملت قوه ماست؛ امروز روز سکوت نیست و روز فعالیت است و ریشه فساد باید کنده شود.   وی با بیان این که مقابله با فساد امروز هم باید به عنوان مطالبه عمومی قلمداد شود، گفت: این که ببینیم و بشنویم اختلاس و دزدی های هزاران میلیاردی که اصلا متوجه نمی شویم چقدر است، رخ دهد، شایسته نیست.   حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی با بیان این که نباید خبر فسادهای اقتصادی، حساسیت ما را نسبت به این امور کم کند و برای مثال اگر کسی 100میلیارد تومان اختلاس کرد بگوییم چون این مبلغ نسبت به سایر مبالغ اختلاس کمتر است، اشکالی ندارد، گفت: حساسیت به فساد باید در مردم و حکومت زنده باشد؛ معنا ندارد حکومتی باشد که از هر طرف خبرهای ناراحت کننده فساد از آن شنیده شود؛ طلاب و مردم همه باید نسبت به فساد حتی هزار تومان، حساس باشند و البته راه آن این است که از خودمان شروع کنیم و از مسئولان مطالبه کنیم.   از مسئو لان بپرسیم برای مقابله با فساد چه کرده اند؟ موارد معدودی که رهبری عصبانیت خود را از آن آشکار کرده اند، مسئله فسادها در کشور بود   وی با بیان این که یکی از موارد معدودی که رهبری عصبانیت خود را از آن آشکار کرده اند، مسئله فسادها در کشور بود، گفت: باز از مسئولان دولتی سؤال کرد که در راه مبارزه با فساد چه کردید و یا از قوه مقننه سؤال کنیم که چه راه هایی برای مقابله با فساد ایجاد کردید.   یادگار امام خمینی(س) با بیان این که از قوه قضائیه هم باید مطالبه کنیم که برای مقابله با مفسدان و اختلاس گران چه کردید؟ تصریح کرد: تأخیر در مبارزه با فساد درست نیست؛ و نمی شود به بهانه های مختلف مبارزه با فساد را عقب انداخت، چرا که وقتی حکومت و مردم درگیر فساد شوند، خداوند کار ما را درست نمی کند.   وی با بیان این که مقدمه پیشرفت کشور مقابله با فساد است، گفت: در راه مقابله با فساد هیچ چیز نباید با اهمیت تر از این کار تلقی شود؛ باید هشیار باشیم که نحوه برخورد ما با فساد، موجب دلسردی مردم نشود.   مراقب با شیم لحن نقدمان با لحن ضد انقلاب یکی نشود    حجت  و المسملین سیدعلی خمینی با بیان این که نباید ما طلبه ها از همه چیز جمهوری اسلامی چشم بسته حمایت کنیم، گفت: البته زبان ما زبان ضد انقلاب نباید باشد چرا که اگر حرفی می زنیم از روی دلسوزی است و می خواهیم برای کشورمان پیشرفت حاصل شود. در حالی که ضد انقلاب قصدش نا امید کردن مردم از حکومت است.   وی با تأکید بر این که نقد از ضروری ترین مسائل امروز نظام جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: زبان نقد جدای از زبان ضد انقلاب است؛ ما از فساد ناراحتیم اما ناراحتی و نقد ما طلبه های حزب اللهی مانند مردم کوچه بازار است که در عین تندترین انتقادها، در مواقع حساس پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند.   این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نقد لازم و دستور دینی و شرعی ماست، گفت: اگر ما نقد نکنیم و هشدار ندهیم، ضد انقلاب از این فرصت سوءاستفاده کرده و سیاه نمایی می کند؛ البته باید مراقب باشیم زبان ما زبان ضد انقلاب و نا امید کننده مردم از حکومت و دولت نباشد.   وی افزود: مثلا برخی می گویند فلان مقدار طلاق در کشور رخ می دهد، در حالی که باید پرسید گرچه مطلب شما صحیح است اما آیا فقط در ایران چنین اتفاقاتی می افتد؟    حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی گفت: اگر بنا باشد به هر دولتی که روی کار آمده اشکالات و ایراداتی بگیریم و بگوییم بد بوده، که درست نیست؛ همه دولت ها در عین داشتن اشکالات، خدماتی هم داشته و برآمده از رأی مردم بودند؛ نباید با سخنان ما مردم نا امید شده و احساس کنند که نظام پاسخ گوی اشکالات نیست.   وی با بیان این که البته فساد منحصر در فساد اقتصادی یا مسائل فرهنگی مثل بی حجابی نیست، اظهار داشت: در موضوع مقابله با فساد باید جامع نگری داشت و همه ابواب فساد را دید؛ همچنین در مبارزه با فساد نباید با فرومایگان و رده های چهارم و پنجم فساد مقابله کرد و بالاترین مجازات ها را برای آنان در نظر گرفت، اما برای بالا دستی ها و عاملان اصلی فساد اقدامی نکنیم و با آن ها کاری نداشته باشیم.   مسائل ملی را سیاسی نکنیم/ مردم از فسادها ناراحتند    یادگار اما خمینی(س) با بیان این که ملت پشتوانه مبارزه کنندگان با فساد است، گفت: در راه مقابله با فساد باید به دور از افراط و تفریط و دروغ و تهمت گام برداشت و تا جرمی ثابت نشده نباید آبروی افراد را برد؛ باید به نحوی که اسلام خواسته با فساد برخورد کنیم و بدانیم که این امر یک مطالبه عمومی و ملی است که برای قرار گرفتن در مسیر صحیح آن، نباید آن را سیاسی کرد، چرا که هر گاه مسائل ملی را در حد مطالبه جناحی پایین آوردیم ضرر کردیم.    

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top