تاریخ انتشار: 19خرداد1395|12:51

| کد خبر: 168326

بازداشت و برخورد توهین آمیز با زائران ایرانی

وکیل ملت: تعدادی از زائران ایرانی عتبات عالیات در نامه ای به وکیل ملت از برخورد بد و حتی بازداشت چند نفر از مسافران توسط پلیس عراق و نیز عدم رسیدگی مقامات دولت ایران انتقاد کردند.

متن این نامه بدین شرح است:   

اینجانبان از مسافران پرواز شماره 3406 نجف به تهران ساعت 30/14 تاریخ 13/3/95 به اطلاع میرسانیم پرواز ساعت برگشت از نجف به تهران یاد شده با 4 ساعت تاخیر به فرودگاه نجف رسید .

در فرودگاه نجف مسافرانی که از ساعتهای قبل منتظر هواپیما بودند بدون اینکه مسولی پاسخگو باشد با پیگیری مسافران نماینده ایران ایر در فرودگاه با تلاش و زحمت توانست برای 290 نفر از مسافران تنها یک بطری اب معدنی یک کیک و یک بطری اب میوه به جهت هماره بودن تعداد زیادی زن و فرزند و خردسال تهیه نماید.

به علت این تاخیر و عدم رسیدگی کامل همچنین برخورد بد و توهین امیز کارکنان عراقی فرودگاه نجف که سابقه قبلی نیز در این مورد دارند و هیچ گونه واکنشی از طرف مسئولین تاکنون صورت نگرفته است جر و بحث بین مسافران و عامل فرودگاه نجف بالا گرفت و منجر به برخورد فیزیکی انها همچنین بازداشت و نهایتا تاخیر بیشتر هواپیما شد .

 در نهایت با وساطت و اصرار خلبان و عوامل هواپیما ایارن ایر عزیزان بازداشت شده ازاد گشته و هواپیما به مقصد تهران حرکت نمود . در فرودگاه امام خمینی تهران وقتی مسافران درخواست توضیحات و پاسخگویی تاخیر به وجود امده را داشتند و ایا مسافرانی کودک و خردسال که از ساعتهای قبل از 11 صبح تا 6 عصر معطل و سرگردان هستند باید با اب معدنی و اب میوه و کیک پذیرایی شوند و اینک در خود هواپیما نیز چه رفت و چه برگشت با نهار سرد کو کو سبزی و مخلفات پذیرایی شد  با کمال شرمندگی هیچ پاسخی دریافت نشد .

تعدادی از مسافران از جمله جانباز شیمیایی همراه با کپسول اکسیژن پدر و مادر شهید خانواده شهدا جانباز خانواده مفقود الاثر پیر و خردسال نیز به نشانه اعتراض هوایپما را ترک نکرده و حدود یک ساعت در هواپیما ماندند.

 نکنته جالب بدون اینکه کسی از خدمه هوایپما حتی مهماندار و امنیت پرواز داخل هواپیما باشد مسافران در هواپیما ماندند که از لحاظ امنیتی نیر جای سوال است در اخر کار شخص مسئولی به نام اقای نجاری با سمت معرفی شده معاون امنیت پرواز فرودگاه امام خمینی ضمن حضور و اعلام عذر خواهی و اینکه هیچ گونه کار خاصی نمیتوان انجام داد و باید پیگیر شکایت خود از یک سازمان دولتی باشید ادامه روند اعتراض را به خود مسافران سپردند. حال جای سوال است که وقتی هموطن خود ما چه مسئول باشد و چه نباشد پاسخگو نیست چه توقعی از کارکنان و عوامل عراقی فرودگاه عراقی باشیم .

وقتی انها عدم احساس مسئولیت و عدم رسیدگی به وضعیت 290 نفر مسافر بعد از 5 ساعت تاخیر و سرگردانی را از طرف مسولان کشور خودمان نمی بینند این جسارت و گستاخی را در خود می بینند که به مسافر امام حسین(ع) و عتبات توهین نموده برخورد فیزیکی نمایند . کام سفرمان را در لحظه اخر تلخ نمایند و آروزی سفری دوباره به عتبات را در ما بخشکانند .

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top