آیا فیس بوک می تواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تغییر دهد؟

وکیل ملت: در سریال House of Cards داستان سیاست مداران جاه طلب و بی اخلاق واشنگتن دی سی را می بینیم که در آن فرمانداری به نام ویل کانوای برای مقابله با فرانک آندروود با بازی کوین اسپیسی در کسب مقام ریاست جمهوری ، با استفاده پنهانی از «پولی پاپ» که یک موتور جستجوگر خیالی است ، توانست آمار خود در نظرسنجی ها را بالا ببرد.هراس از آنکه یک شرکت فن آوری بتواند این طور در انتخابات تاثیرگذار باشد، در دنیای واقعی هم وجود دارد – هر چند ممکن است روش متفاوتی در پی گرفته شود.

تاریخ انتشار: 23خرداد1395|18:37

آیا فیس بوک می تواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تغییر دهد؟
| کد خبر: 170626

به گزارش وکیل ملت ؛ اخیرا فیس بوک محکوم به آن شده که با گزینه هایی در صفحه کارش با نام «موضوعات داغ روز» نظرات محافظه کاران را نادیده گرفته است. احتمالا این بحث ها درباره مسئله جانبداری فیس بوک بیش از آنچه هست پرداخته شده، زیرا این یکی از بخش های کوچک خبری فیس بوک است. همچنین این مسئله تایید نشده است که فیس بوک بنا به گفته منابع نام برده نشده داستان های محافظه کاران را کم کرده است. اما این باعث نگرانی مردم شد که الگوریتم های شبکه های اجتماعی ابزاری برای جناح های سیاسی شود و می تواند رویکرد سیاسی آن ها را تغییر دهد و آیا فیس بوک می تواند بر نتایج ریاست جمهوری اخیرا آمریکا تاثیر بگذارد؟

بدون شک فیس بوک تاثیرات بیشماری در در زندگی کاربرانش دارد. حدود 1.6 میلیون نفر از مردم جهان ماهانه از اینترنت استفاده می کنند که 200 میلیون آمریکایی را هم در بر می گیرد. آن ها حدود 30 % از زمان اینترنتشان را صرف استفاده از فیسبوک و دیگر شبکه های مانند آن از جمله اینستاگرام و واتزآپ می کنند. تحقیقات نشان داده اند فیسبوک می تواند حالت و رفتار سیاسی عمومی را تغییر دهد. در گزارشی که در سال 2014 چاپ شد، این نتیجه حاصل آمد که سطح شادی مردم به این وابسته است که post هایی که دریافت می کنند شادی آور یا غم انگیز باشد. در تحقیقات دیکری که در سال 2012 در Nature منتشر شد آمده 340,000 نفر احتمالا برای پیامی که در فیس بوک دریافت کرده بودند در انتخابات 2010 کنگره شرکت کردند. آن ها به ویژه وقتی پیام از سوی دوستشان برای اشتراک ذعوت می شد، هم پای صندوق های رای می آمدند. این شبکه اجتماعی به دفعات یادآوری هایی برای ثبت نام برای رای دهی، رفتن به محل صندوق رای، یا کمک های مالی در برابر حوادث طبیعی را در خود دارد. اما فیسبوک هیچ گاه این تلاش ها را در جهت منافع هیچ حزب یا نامزدی نکرده است.

یکی از دلایل اصلی بسیاری از مخالفین فیسبوک، توانایی عجیب و غریب آن در پیش بینی آنچه مردم می خواهند ببینند و علاقه شدید آن ها به محرمانه نکه داشتن الگوریتم شان بود. شبکه های اجتماعی محبوب و اعتیادآورند، به ویژه به این دلیل که عموما می تواند بفهنمد مردم به چه چیزی بیشتر علاقه دارند، و در حاشیه صفحه نمایش فهرستی از اخبار و اطلاعات دوستان را قرار می دهند که به آن «خوراک خبری» می گویند، و هر بار کسی بر اساس آنچه شرکت فکر می کند خدمات