تاریخ انتشار: 24تير1395|01:50

| کد خبر: 179157

عجیب‌ترین اظهارنظر فوتبال ایران، شاید در تاریخ/ مردی که «پول» دوست دارد!

وکیل ملت: به نظر مي‌رسد در فوتبال ايران هيچ مرزي براي اظهارنظرهاي شگفت‌انگيز وجود ندارد و هر لحظه مي‌تواني چيزي بشنوي كه بيشتر از هر زمان ديگري متحير شوي! حالا سعيد آذري، مديرعامل ذوب‌آهن يكي از همين لحظه‌هاي ماندگار را خلق كرده است.

او ديروز در مصاحبه‌ای گفته است: «اینکه همراه اول با 3 باشگاه پرسپوليس، استقلال و تراکتورسازی به عنوان اسپانسر قرارداد امضا کرده درست نیست زیرا پول اسپانسرینگ این تيم‌ها باید بین همه باشگاه‌های لیگ برتری تقسیم شود. این تیم‌ها که با خودشان تنها مسابقه ندادند. امتیاز این قرارداد متعلق به تمام تیم‌های لیگ برتری است و فدراسیون و سازمان لیگ باید از حقوق سایر باشگاه‌ها در قبال این قرارداد دفاع کنند.» باور كنيد اين مطالب را يك مديرعامل ليگ برتري در ايران به زبان آورده و لابد قبلا كلي هم به آن فكر كرده است! به قول یک نفر: «پس پولی که هواپیمایی قطر به بارسا می‌ده، باید بین همه تیم‌های اسپانیا تقسیم بشه، چون بارسا خودش که تنهایی با خودش بازی نکرده!» واقعا از هر زاويه‌اي كه نگاه كني، متوجه ارزش‌هاي ايده استثنايي مديرعامل ذوب‌آهن مي‌شوي. فرض كنيد هواداران پرسپوليس، استقلال و تراكتورسازي عضو سامانه‌هاي پيامكي خودشان مي‌شوند و بابت اين كار حق عضويت روزانه مي‌دهند، بعد پول اسپانسر بايد بين همه باشگاه‌ها تقسيم شود. اصلا چرا كه نه؟ اينطوري خيلي هم خوش مي‌گذرد!

هوادار؛ اسم رمز

چيزي كه آذري و خيلي از ديگر مديران فوتبال ايران نمي‌خواهند قبولش كنند اين است كه در فوتبال حرفه‌اي، مهمترين اسم رسمي كه وجود دارد «هوادار» است. در ليگ‌هاي پيشرفته جهان، هر باشگاه به اندازه هوادارانش اجازه گسترش مي‌يابد. اين هوادار است كه بليت و شال و كلاه و اشتراك تلويزيوني مي‌خرد و براي باشگاهش ثروت‌آفريني مي‌كند. باشگاه هم به كمك همين پول‌ها بازيكنان بهتري مي‌خرد و هر سال رشد بيشتري مي‌كند. اين شايد فقط در كشوري نظير ايران باشد كه باشگاه‌هاي كم‌هوادار مثل همين ذوب‌آهن يا بدتر از آن امثال نفت و سايپا و پيكان هر سال در ليگ‌هاي سطح بالا شركت مي‌كنند، بي‌آنكه سود مالي خاصي داشته باشند. كار چنين باشگاه‌هايي فقط گرفتن رديف بودجه و مديريت هزينه است. در اين شرايط خيلي جالب است كه مديرعامل محترم باشگاه ذوب‌آهن، حتي به اسپانسر اختصاصي پرهوادارترين تيم‌هاي ايراني هم چشم مي‌دوزد. شايد آذري نداند، اما اگر فوتبال ما واقعا حرفه‌اي بود، حتي از حق تبليغات محيطي و حق‌پخش تلويزيوني هم چيز زيادي نبايد گير ذوب‌‎آهن و بقيه باشگاه‌هاي كم‌هوادار مي‌آمد؛ چه اينكه مردم بيشتر ترجيح مي‌دهند مسابقات پرسپوليس، استقلال يا تراكتورسازي را ببينند، نه مثلا مصاف ذوب و سايپا را؛ اينطور نيست؟

منبع خبر بانک ورزش
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top