مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فرهنگیان، به بررسی زیرنظام پژوهش و ارزشیابی در جلسات اخیر شورای عالی آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: این زیرنظام مختص ارزیابی سیستم و عملکرد آموزش و پرورش است.

وی افزود: پژوهش، فرایندهای پژوهشی، کارکردهای پژوهشی، اصول حاکم بر پژوهش، ارزشیابی سیستم و ساختار حاکم بر ارزشیابی سیستم و روش‌های آن از جمله موارد قابل بررسی در زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول هستند.

دبیرکل شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌بینی شده سامانه‌ای به منظور ارزشیابی سیستم طراحی شود گفت: در حال حاضر ارزشیابی از کل سیستم انجام نمی‌شود و شاخص‌های ارزشیابی کلی برای عملکرد سیستم وجود ندارد، در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم تا این شاخص‌ها مشخص و تصویب شوند.

نوید ادهم درباره وضعیت ارزشیابی توصیفی و اینکه آیا در مقاطع بالاتر نیز اجرا  خواهد شد یا خیر؟ عنوان کرد: ارزشیابی تحصیلی بر اساس برنامه درسی ملی مصوب و در مقطع ابتدایی به اجرا درآمد. البته بر اساس حکم سند تحول بنیادین طرحی تحت عنوان “ارزشیابی شایسته محور” تدوین شده است و در آینده نزدیک در دستور کار شورای عالی قرار می‌گیرد و تکلیف ارزشیابی توصیفی نیز در آن مشخص می‌شود.

وی درباره احتمال تغییر سیستم ارزشیابی توصیفی در برخی دروس پایه پنجم و ششم گفت: پیشنهاداتی در خصوص نمره‌ای شدن برخی دروس در پایه پنجم و ششم مطرح شده است که در دست بررسی است اما هنوز درباره آن تصمیم گیری نشده است.

دسته بندی خبر روز , فرهنگی و هنری ,
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top