مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش امروز در همایش دوره آموزشی دو روزه مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی آدینه در حال برگزاری است، با اشاره به نقش این نهاد در دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان مسئولیت مضاعفی نسبت به این نهاد در دانشگاه‌های دیگر دارد چرا که امروز آموزش و پرورش در دوره حساس و گذار به سر می‌برد.

نویدادهم با بیان اینکه امروز گفتمان قالب آموزش و پرورش تحول بنیادین آن است، گفت: بعد از اینکه آموزش و پرورش را بعد از صد سال از مدرنیته آوردیم، بزرگان ما آن را اصلاح و بازسازی کردند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خطاب به مسئولان نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، افزود: شما در جایی مسئولیت گرفته‌اید که قرار است معلم فردا را تربیت کند، نه معلم دیروز و امروز.

نوید ادهم با تأکید بر اینکه می‌شود ادعا کرد سند تحول بنیادین جزو قوی‌ترین اسناد کشور است، خاطرنشان کرد: هیچ سندی بنیان نظریه و تأملات فلسفی این سند را ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های جدی سند تحول آن است که این سند مدعی است که زمینه دستیابی دانش‌آموزان به حیات طیبه را فراهم می‌کند، تصریح کرد: کلیدواژه حیات طیبه در هیچ سند کشور نیامده است و اولین بار در یک سند رسمی عنوان شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مأموریت دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: معلم، تعلیم‌دهنده و تربیت‌کننده نیست، بلکه وظیفه‌اش حیات‌بخشی است، اما اینکه کدام معلم با چه تفکر و شخصیتی باشد، این وظیفه سنگین دانشگاه فرهنگیان است.

نوید ادهم با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم این فهم از رسالت معلم را تبیین و عملیاتی کنیم، یک گام جلو رفته‌ایم، گفت: همه نظام آموزش و پرورش مربوط به کارکرد آموزشی بوده تا تبدیل به یک نهاد تربیتی و فرهنگی است که باید چرخش آن از نظام آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی صورت گیرد.

عضو هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه خاطرنشان کرد: نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه باید مجسمه صمیمیت و محبت در دانشگاه باشد که این محبت دانشجویان را به خود جذب می‌کند؛ ضمن اینکه انتظارات نمایندگان این نهاد، باید فراجناحی باشد که کار سختی است.

نوید ادهم با اشاره به مسائل مطرح‌شده مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان‌های مختلف خاطرنشان کرد: چگونگی اجرای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه و جذب ۱۰ هزار نفر جای تعامل دارد، اما کلان این موضوع مورد تأیید است و این مصوبه قانونی است.

وی با تأکید بر اینکه ماده۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نباید اصل قرار گیرد، گفت: متأسفانه وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش، وضعیت به‌سامانی نیست.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰ هزار پرسنل در آموزش و پرورش داشتیم که در حال حاضر به ۹۷۰ تا ۹۸۰ هزار رسیده است و در شهر تهران به صورت هفتگی ۵۰ هزار نفر ساعت نیروی اضافه به کار داشتیم و حدود ۶۰ هزار ساعت حق‌التدریس پرداخت می‌کردیم.

نوید ادهم اظهار امیدواری کرد که روزی ورودی آموزش و پرورش منحصر به دانشگاه فرهنگیان شود.

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 3

عباس
|
27مرداد ماه 1395
0
3
خلایق هرچه لایق
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
|
27مرداد ماه 1395
0
2
وزیر محترم آموزش وپرورش جناب آقای دکتر فانی

سلام علیکم
.آقای فانی ازشما یک انتقاد دارم من دانشجوی سال آخر دانشگاه فرهنگیان ورودی ۹۱ هستم جناب آقای دکتر تنها راه ورود به دانشگاه فرهنگیان وجذب دانشجو ازطریق کنکورسراسری هست و جذب وبه کارگیری جوانان بانشاط وعلمی وتازه نفس برای تربیت وآموزش درطی چهارسال وسپس تحویل آنها به آموزش وپرورش برای خدمت به میهن هست ولی سال گذشته شاهدآن بودیم که ۵۰۰۰ نفرازطریق آزمون استخدامی جذب شدند درحالی که این یک اشتباه محض هست کسی با گذراندن ۳۶ واحد چطورمی تواند معلم موفقی شود؟؟؟درحالی که حضرتعالی مستحضرید تعلیم وتربیت یک فرآیند زمان برهست وتدریجی هست.جناب آقای دکترفانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که ازطریق کنکور جذب می شوند ۱۴۰واحدنظری وهمچنین چهارترم کارورزی درطی دوسال آخرودروس عملی زیادی راهمراه با کارگاه ها وبرنامه های عملی ودوره های عملی آموزشی می گذرانند.ازشما خواهشمندم با افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان درکنکورسراسری به تقویت دانشگاه فرهنگیان بپردازیدوازورود نیروهای بیرون بامدارک تحصیلی مختلف ازدانشگاه های گوناگون که دوره تربیتی هم در دانشگاه شان نداشتند جدا خودداری نمایید.چراکه این کار ضربه ی محکمی به پیکره ی آموزش وپرورش می باشد ورکن تربیتی وزارت خانه تان را زیرسوال می برد.به فرموده رهبرمعظم انقلاب باید به آموزش وپرورش سرمایه گذاری شود وهزینه های انجام شده درآموزش وپرورش سرمایه گذاری هستند.وزیر محترم آموزش وپرورش جناب آقای دکتر فانی

سلام علیکم
.آقای فانی ازشما یک انتقاد دارم من دانشجوی سال آخر دانشگاه فرهنگیان ورودی ۹۱ هستم جناب آقای دکتر تنها راه ورود به دانشگاه فرهنگیان وجذب دانشجو ازطریق کنکورسراسری هست و جذب وبه کارگیری جوانان بانشاط وعلمی وتازه نفس برای تربیت وآموزش درطی چهارسال وسپس تحویل آنها به آموزش وپرورش برای خدمت به میهن هست ولی سال گذشته شاهدآن بودیم که ۵۰۰۰ نفرازطریق آزمون استخدامی جذب شدند درحالی که این یک اشتباه محض هست کسی با گذراندن ۳۶ واحد چطورمی تواند معلم موفقی شود؟؟؟درحالی که حضرتعالی مستحضرید تعلیم وتربیت یک فرآیند زمان برهست وتدریجی هست.جناب آقای دکترفانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که ازطریق کنکور جذب می شوند ۱۴۰واحدنظری وهمچنین چهارترم کارورزی درطی دوسال آخرودروس عملی زیادی راهمراه با کارگاه ها وبرنامه های عملی ودوره های عملی آموزشی می گذرانند.ازشما خواهشمندم با افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان درکنکورسراسری به تقویت دانشگاه فرهنگیان بپردازیدوازورود نیروهای بیرون بامدارک تحصیلی مختلف ازدانشگاه های گوناگون که دوره تربیتی هم در دانشگاه شان نداشتند جدا خودداری نمایید.چراکه این کار ضربه ی محکمی به پیکره ی آموزش وپرورش می باشد ورکن تربیتی وزارت خانه تان را زیرسوال می برد.به فرموده رهبرمعظم انقلاب باید به آموزش وپرورش سرمایه گذاری شود وهزینه های انجام شده درآموزش وپرورش سرمایه گذاری هستند.
پاسخ به دانشجو
|
29مرداد ماه 1395
0
0
اینقدر ازخودت تعریف نکن بیسواد شرط باسوادی اینست که نه خود بلکه باید دیگران درباره تو قضاوت کنند این قدر باسواد داریم که ناشناخته هستند

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top