تاریخ انتشار: 3شهريور1395|16:28

| کد خبر: 188780

نشاط و انگیزه معلمان باید تقویت شود/معلم اگر خسته شود خدا او را عتاب می کند

وکیل ملت: حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتمین جلسه گفتار ماه که به همت بسیج فرهنگیان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش، دوم شهریور ماه در تالار فرهنگ تهران برگزار شد در جمع معلمان بسیجی، به تبیین سخنان مقام معظم رهبری که در جمع فرهنگیان در اردیبهشت ماه سال جاری ایراد شده بود، پرداخت.

وی با تاکید بر این که، مسائل معیشتی معلم مهم است، بیان کرد: ما مسائل و مشکلات مالی معلمان را قبول داریم. اما معلمان ما در دهه شصت هم چنین بودند ولی اهمیت کار خود را درک کردند و با عشق و انگیزه و علاقه کار خود نتایج مهمی رقم زدند. فیش معلم کجا و فیش بعضی ها کجا؟! اما معلم باید با نشاط و علاقه و انگیزه کار کند و به شغل خود عشق بورزد. چنان که هر فارغ التحصیل دانشگاهی صلاحیت معلم شدن ندارد . معلم شدن صرفا آگاهی و اطلاعات نیست آموزش برخورد با انسان و علاقه خیلی مهم تر است.


رحیم پور افزود: گاهی خداوند رسولی را  برای یک روستا با جمعیت کم می فرستاد. جمعیت و کمیت مهم نیست؛ نفس رسالت مهم است. معلم اگر خسته شود خدا او را عتاب می کند مثل آنچه برای یونس پیامبر اتفاق افتاد. حضرت نوح ۹۵۰ سال معلم بود و تمام افرادی که خالصانه به او ایمان آوردند، تنها چهل نفر بودند.


نظام آموزشی فرسوده اکنون یادگار سلطه غرب بر ایران
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کهنگی نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: نظام های کهنه قرن ۱۹ اروپا را برای ما فرستاده اند و ما همچنان بر اساس آن عمل می کنیم. نظام فرسوده ما نیاز به تحول بر اساس مبانی خودمان دارد. از زمان رضا میرپنج عمدا و آگاهانه و از بعد انقلاب تا کنون ناآگاهانه این نظام آموزشی جریان دارد. البته هدف گذاری ها در سند تحول بنیادین معلوم شده و اکنون زمان اجراست.
وی با اشاره به معادل سازی های غیرانقلابی مثل پیشاهنگی، تصریح کرد: پیشاهنگی یک کپی برداری غربی، برای فعالیت اجتماعی دانش آموزان بود و اولین آموزش های نحوه غرب زده شدن با پیشاهنگی در مدارس شکل می گرفت و اکنون، صحبت دوباره از آن بعد از پیروزی انقلاب بازگشت به ارزش های پیش از انقلاب و ارتجاع است.


رحیم پور ادامه داد: مدارس غیرانتفاعی قرار  بود بار مدارس دولتی را کم کند و بنا این بود که اگر کسانی می توانند بهتر از آموزش و پرورش دولتی، با بودجه خود دانش آموزان را اداره کنند، ما مانع فعالیت آنها نشویم، اما چون نظارت در آموزش و پرورش و کلا در کشور ما ضعیف است مسئله مدارس غیردولتی یک مرتبه به مسابقه اشرافیت تبدیل شد و با ایجاد این تصور که آموزش جنبی و اهمیت به دانش آموز در مدارس دولتی پایین است این مدارس  غیردولتی پررنگ شدند. و متاسفانه خروجی مناسب هم با وجود شهریه های میلیونی خود نداشتند.


یک طرح خوب برای تربیت اقتصادی کودک در مدرسه
رحیم پور به طرح چند دانشجوی دانشگاه تربیت معلم اشاره کرد و گفت: در این طرح جالب، تربیت اقتصادی کودک، از دوران کلاس اول بررسی شده است و در آن آموزش مفاهیمی چون؛ رزاقیت الهی، برکت، شکرگذاری، قناعت و امانت داری مهم تر از مفهوم مالکیت برای گنجاندن در کتاب های درسی پیشنهاد شده است.


وی ادامه داد: سرفصل هایی چون مصرف کالای داخلی، آموزش خرید و خرید کردن بر اساس نیاز، درست مصرف کردن، نگرش صحیح به پول و پس انداز، ارزش تولید و ارزش افزوده، درآمد حلال و حرام در این طرح وجود دارد که اجرای آن در تربیت اقتصادی کودکان بسیار مفید و مثبت خواهد بود.

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top