ورزش به شما کمک می‌کند تا چربی اضافی را از دست داده و لاغر شوید، با بیماری‌های قلبی و عروقی بجنگید و سالم زندگی کنید.

انجام ورزش‌های مختلف هر کدام به نوبه خود تاثیرات مفیدی بر سیستم بدن دارند اما بسیاری از مردم به دلیل مشغله‌های مختلف قادر به انجام حرکات تکنیکی و حرفه‌ای ورزشی نیستند. در این بین برخی از ورزش‌ها در عین سادگی تاثیر بسیار خوبی بر سلامتی بدن دارند و با کمک آنها نیازی به حضور در کلاس‌های ورزشی و کار با وسایل ورزشی نیست.

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی در این باره گفت: پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و موثرترین ورزش‌ها است.

وحید ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، بیان کرد: دویدن، کوهنوردی، شنا کردن و راه رفتن از ساده‌ترین ورزش‌ها هستند که در این بین پیاده‌روی از بهترین آنهاست.

وی اظهار کرد: شما می‌توانید روزانه قسمتی از مسیری را که تا رسیدن به خانه، محل کار، محل تحصیل و... طی می‌کنید پیاده‌روی کنید تا به سلامتی برسید.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: پیاده‌روی در عین اینکه از ساده‌ترین و اصلی‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌رود، برای افراد مسن بسیار مفید است چراکه وضعیت جسمانی آنها را بهبود می‌دهد.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی سیستم قلبی و عروقی و تنفسی را تقویت می‌کند و بسیار از پزشکان برای بیماران خود این ورزش را تجویز می‌کنند.

ولی‌پور ادامه داد: در عین حال ساده‌ترین و پایه‌ترین برنامه ورزشی برای سلامتی پیاده‌روی به همراه تمرین با وزنه است چراکه کار با وزنه استخوان و عضله را تقویت می‌کند.

وی یادآور شد: 30 دقیقه پیاده‌روی در هر روز به سلامت افراد کمک می‌کند و افردی که کمردرد و آرتروز دارند باید زمان کمتری پیاده‌روی کنند.

منبع خبر ایسنا
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top