حسین ایمانی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: در میان وعده های غذایی صبحانه از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا مصرف صبحانه سبب افزایش قندخون شده که بهبود خلق و خوی افراد را به همراه دارد.

 - ویتامین های گروه ب احساس شادی و نشاط را در افراد فراهم می کنند. نان های سبوس دار مانند نان جو و سنگک از منابع تامین کننده ویتامین ب به شمار می آیند.

- نوشیدن یک لیوان شیر در صبحانه که منبع غنی از ویتامین ب2 است مفید است.

- عسل نیز به دلیل دارابودن آنزیم ها و مواد آنتی اکسیدانی از گزینه های مفید در صبحانه است.

-  اسیدهای چرب امگا3 نیز در ساخت سیستم مغز و اعصاب در دوران جنینی نقش موثری دارد، مغز گردو که حاوی امگا3 است از گزینه های مفید در رفع عصبانیت به حساب می آید.

- ویتامین های C، D، E، رنگدانه بتا کاروتن و ماده معدنی سلنیوم نیز انرژی روزانه بدن را تامین می کنند. نوشیدن یک لیوان آب هویج، آب انبه و آب پرتقال طبیعی نیز در صبحانه مفید است و گوجه فرنگی که سرشار از لیکوپن و ویتامین C است،.

- اسید آمینه تریپتوفان پیش نیاز ساخت هورمون سروتونین(هورمون شادی) است. مصرف مواد لبنی کم چرب که حاوی این اسیدهای آمینه هستند، در مبتلایان به افسردگی توصیه می شود. همچنین استفاده زیاد از مواد لبنی پرچرب احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد.

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top