این تنها کار مهم پورشه نبود، او علاوه بر آن، با شور و شعف به نازی ها هم خدمت کرده است!


او فولکس واگن بیتل را طراحی کرد، که هیتلر آن را «اتومبیل مردم» می نامید. پورشه تقریباً نزدیک بود که قراردادِ تانک رعب اورِ «جرمن تایگر» را هم برنده شود، اما سیستمی که او برای راندن تانک طراحی کرده بود، بیش از حد پیچیده بود.


به جای آن، از طراحیِ پورشه برای یک نابودکننده تانک به نام «فیل بزرگ» (The Elephant) استفاده شد.
پیش تر از این ماجراها، پورشه یک مخترع بود که به طراحی سیستم خودرو، علاقمندی نشان می داد. او پیشینه طراحی تجهیزات را برای اتریشی ها در جنگ جهانی اول داشت و در سال ۱۹۳۱ در کنار پسرش، شرکت مهندسیِ خودش را تأسیس نمود.


پورشه به آن چنان اعتباری در زمینه مهندسی و طراحی در صنعت خودرو رسیده بود که استالین در سال ۱۹۳۲، شخصاً تلاش کرده بود تا وی را به استخدام خود دربیاورد و ریاستِ خودروسازیِ شوروی را به او واگذارَد.
پس از تحقیقات بسیار درباره او، پورشه این پیشنهاد را رد کرد چرا که او نمی توانست به زبان روسی سخن بگوید.



در سال ۱۹۳۴، هیتلر به دنبال خودرویی به عنوان «اتومبیل مردم» بود و از میان نمونه های موجود، کارِ فولکس واگن بیتلِ پورشه برگزیده شد. هیتلر در سال ۱۹۳۵ با پورشه ملاقات کرد و در این ملاقات، پورشه او را بسیار تحت تأثیر قرار داد و هیتلر، لب به تمجید از وی گشود. او حتی به پورشه پیشنهاد داد که با توجه به تولید این مدل اتومبیل، نام «فولکس واگن بیتل» را هم بعد از نام وقت کارخانه که همان پورشه بود، بیاورد، اما مهندس نابغه این پیشنهاد را رد کرد.


پس از پایان جنگ جهانی دوم، پورشه در فرانسه به جرم نازی بودن، ۲۲ ماه زندانی شد. در سال ۱۹۵۰، او و پسرش، اولین اتومبیل اسپورت پورشه را طراحی کردند.
 

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top