به گزارش وکیل ملت ، محمدرضا مظلومی، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی از سوی وزیر نفت به این شرکت، گفت: طرح شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع (برند) با هدف کیفی‌سازی هرچه بیشتر ارائه خدمات در جایگاه‌های سوخت کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: آن‌دسته از متقاضیانی که موافقت‌نامه ساخت جایگاه را از مناطق ملی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با توجه به ضوابط و پیشرفت بالای ۶۰ درصد را دارند، چناچه تا پایان امسال نسبت به تکمیل و بهره‌برداری جایگاه اقدام کنند، امکان امضای قرارداد با آن ها به عنوان شخص حقیقی میسر خواهد بود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درباره مجتمع‌های بین راهی که تا پیش از مردادماه ۹۴ نسبت به ساخت سایر پروژه‌های خدماتی مجتمع اقدام کرده‌اند و تنها عملیات احداث جایگاه باقی مانده است، افزود: چنانچه این دسته از افراد تا پایان امسال پروژه را به پایان برسانند و حمل فرآورده‌های نفتی از مبادی تامین تا محل جایگاه را شخصا متقبل شوند، امضای قرارداد با این دسته از مالکان میسر خواهد بود. در غیر این صورت می‌توانند از طریق شرکت‌های صاحب برند اقدام کنند.

وی، توان مالی، سابقه اجرایی، امکانات، نیروی انسانی و فرآیند داخلی کسب و کار را ملاک حضور شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع اعلام کرد و افزود: متقاضیان ساخت جایگاه‌های زنجیره‌ای بر این اساس رتبه‌بندی می‌شوند.

مظلومی با بیان این‌که برای هر یک از شاخص‌های پنج‌گانه امتیاز مشخصی در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: متقاضی برای دریافت مجوز فعالیت در این عرصه، از ۱۰۰ امتیاز باید ۶۸ امتیاز کسب کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های صاحب صلاحیتی که در ارزیابی موفق به کسب امتیاز لازم (۶۸) می شوند، برای شروع فعالیت خود ملزم به ساخت ۶۰ نازل هستند که این تعداد در مدت دو سال باید به ۳۰۰ نازل افزایش یابد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: برای جلوگیری از انحصارگرایی در این عرصه پیش‌بینی‌هایی شده به گونه‌ای که سهم شرکت‌های متقاضی در کل کشور ۲۰ درصد تعیین شده است.

وی افزود: متقاضیان برای آگاهی از جزئیات دستورعمل اجرایی، نحوه امتیازدهی و دیگر مسائل مربوط به ساخت از هم اکنون می‌توانند به سایت الکترونیکی این شرکت به نشانی www.niopdc.ir یا به بخش بازرگانی مناطق ۳۷ گانه این شرکت مراجعه کنند.

به گزارش شانا، دستورعمل نحوه ارزیابی شرکتهای ‌صاحب صلاحیت معتبر (برند) برای توزیع فرآورده‌های نفتی و سی ان جی (هفتم اردیبهشت ماه) از سوی وزیر نفت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای اجرا ابلاغ شد.

هدف اصلی راه اندازی شرکتهای صاحب صلاحیت یا برند؛ ارتقای رفاه، ایمنی و افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان، ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر در حوزه عرضه فرآورده‌های نفتی به مردم، حمایت از بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی در کشور اعلام شد.

منبع خبر شانا
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top