سبک باشد
دارای بند شانه ای عریض و پد دار باشد
دارای پشتی پد دار و یک بند کمری نیز باشد

به کودکتان آموزش دهید که همیشه از هر دو بند کیف استفاده کند. در این حالت کیف نزدیک به بدن و در حدود 5 سانتی متر بالاتر از کمر قرار گرفته و وزن کیف به یک طرف بدن سنگینی نمی کند.

وزن کیف نباید بیش تر از 10 تا 20 درصد وزن کودک باشد. مثلا اگر کودک شما 40 کیلوگرم وزن دارد وزن کیف او نباید بیشتر از 4 کیلوگرم باشد.

نحوه صحیح بلند کردن کیف های سنگین را به کودکتان بیاموزید. کودک باید بجای خم شدن از کمر، از دو زانو خم شده و وزن کیف را به زانوها اعمال کند، نه به کمر. ورزش های کششی کمر به تقویت عضلات کمر و تحمل بارهای سنگین کمک می کند.

کوله پشتی چرخ دار شاید انتخاب خوبی برای بارهای سنگین باشد اما حرکت دادن آن در برف و بالا و پایین بردن از پله ها سخت است و زحمت مضاعفی به کودک تحمیل می شود.

به یاد داشته باشید که بسیاری از کودکان جهان قربانی درد کمری هستند که عامل آن حمل کیف‌های مدرسه‌ای سنگین و نامناسب است و اکثر کودکان و خانواده‌های آن‌ها از عوامل خطر آن بی‌اطلاع هستند.

استفاده نادرست از کیف مدرسه ممکن است باعث آسیب های عضلانی و مفصلی، درد شانه و گردن و بروز مشکلات اسکلتی گردد.
 

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top