سکسیسم سیاسی

محمدعلی آهنگران

وکیل ملت: امام جمعه ای در خطبه های نماز جمعه می گوید نماد شال سفید مانند نماد سبز و بنفش جریان فتنه و مانند پرچم روسپیگیری بر درخانه های روسپی های دوران جاهلیت است. یا امام جمعه دیگری برای بیان مخالفت خود با سند بیست سی می گوید که بر اساس این سند قرار است به کودکان آموزش همجنس بازی داده شود و ازدواج مرد با مرد و زن با زن قانونی گردد

تاریخ انتشار: 22خرداد1396|17:20

سکسیسم سیاسی
| کد خبر: 232857

 یا یک کارگردان اصولگرا برای انتقاد از  وضع سینما آن را به فاحشه خانه تشبیه و زنان هنرمند ایرانی را فاحشه می خواند. یا آن دیگری برای تخریب رقیب در همان اول کار او را متهم به داشتن رابطه نامشروع با این و آن می کند. یا دیده شده برای تخریب شخصیت متهم یا زندانی او را مورد تحقیر جنسی قرار می دهند. براستی چرا عده ای  به راحتی در سخنان خود از ادبیات جنسی استفاده می کنند و خشونت کلامی خود را به سمت سکسیم می کشانند. این درجه از خشونت کلامی جنسی که عمدتا علیه زنان است از کجا ناشی می شود؟


اکثر مردم، کتک‌زدن و زخمی کردن و درگیریهای فیزیکی را به عنوان مظهر خشونت معنا می‌کنند در حالیکه دامنه تعریف و وجوه عینی خشونت لایه‌های گسترده‌تری از رفتار انسانی را دربرمی‌گیرد. لایه‌های درونی آدمی که پس کردار او پنهان می‌ماند و به شکل ناخودآگاه در ساختار زبانی خود را لو می‌دهد.


‏خشونت ابتدا در ذهن شکل می‌گیرد و بر اساس گفتمان فرهنگی جامعه بنیان نهاده می‌شود. در واقع هویت و ریشه‌یابی خشونت‌ورزی راباید در ساختار فکری‌-‌‌فرهنگی جامعه جستجو کرد.
تاریخ این نوع خشونت جنسی حتی به زمان حیات پیامبر اکرم نیز می رسد آنجا که به زنان بزرگوار آن حضرت نیز اتهامات جنسی میزدند.


خشونت کلامی جنسی در همه فرهنگها و خرده فرهنگها دیده می شود و وجود دارد اما مساله اصلی آن است که چرا این نوع از خشونت کلامی از سوی مبلغین دینی و مدعیان اصول و ارزشها صورت می پذیرد؟ آیا آنان در تعالیم دینی یا حوزوی نیاموخته اند که ایراد اتهام جنسی یا بکار بردن الفاظ اینچنینی بعضا مستوجب حد شرعی است؟


به گمان من بخش عمده ای از بکار گیری این ادبیات آن هم در فرهنگ سیاسی ما ناشی از شرایط نامطلوب تربیتی در همان دوران کودکی و نوجوانی است. زمانی که گوش یک کودک در محیط خانواده دایما الفاظ و اتهامات رکیک جنسی را می شنود و می بیند که مردان خانواده دائما با فحاشی های جنسی زنان خانواده را تحقیر می کنند فردا روز که به دوران جوانی و میانسالی هم که برسد دکتر و مهندس و سیاستمدار و معمم و حجت الاسلام هم که بشود باز به هنگام عصبانیت یا در مواجه با رقیب الفاظ و ادبیاتش صورت جنسی پیدا می کنند و خشونت کلامی او حتی در بیان دیدگاههای سیاسی اش صورت زشت خود را نشان می دهد
محمدعلی آهنگران

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 3

طالبی
|
25خرداد ماه 1396
0
0
اوضاع اخلاقی اجتماعمان آنقدر بد است و شیوع روابط غیر شرعی و حتی غیر شرعی جنسی بقدری بالاست که انسان علیرغم میل باطنی نمی تواند این ادعاها را به همین سادگی رد کند.بنده شاغل دانشگاه هستم ارتباطات خارج از دانشگاهها هم امروزه چندان تفاوتی با داخل دانشگاه ندارد داخل دانشگاه را هم که چه عرض کنم کمتر دختریست که دوست پسر یا دوستان متعددی از جنس مقابل نداشته باشد نوع روابط هم که دیگر علنی شده است که چه جور است اگرچه می دانم این کامنت را بدلیل شکستن قبح موضوع کاملا قبح از میان رفته ثیت نخواهید کرد اما لا اقل خودتان بخوانید و بدانید حقایق این روزها آشکارتر از هر زمان دیگریست.
محمد
|
30خرداد ماه 1396
0
0
یکی از ریشه های این فحاشی هاهمین هست که عنوان شد .متشکرم
داش صابر
|
12تير ماه 1396
0
0
بنام خدا و با سلام
به نظرم حرف حق رو زده اند .کسانی که منکر این کلام هستند حتما از داخل اجتماع خبر ندارند یا کتمان می کنند.کافیه سری به داخل جامعه یا شبکه های اجتماعی و تانگو و...بزنید ببینید چه خبره . همه چیز علنی و ....
سوالم اینه که امضای 2030 برای چی بود غیر از تایید فرهنگ مبتذل غرب برای جوانان .مگه غرب جز انحطاط اخلاقی که دارد چه چیزی را می خواهد به نوجوانان ما بیاموزد ؟ تعجبه که اگه سند2030 خوبه چرا آقایان پنهانی امضا کرده اند نکنه خودشان عامل نفوذ هستند و ما بی خبریم
یاعلی ع

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top