به بيمه‌هاى بازرگاني، ”بيمه‌هاى اختياري“ هم اطلاق مى‌شودو در آن بيمه‌گذار به ميل خود و آزادانه به تهيهٔ انواع پوشش‌هاى بيمه‌اى بازرگانى اقدام مى‌کند. در بيمه‌هاى بازرگاني، بيمه‌گذار و بيمه‌گر در مقابل هم متعهد هستند: بيمه‌گر در مقابل دريافت حق بيمه از بيمه‌گذار، تأمين بيمه‌اى در اختيار وى قرار مى‌دهد.

بيمه‌هاى بازرگاني، با توجه به‌نوع و طبيعت خطر، به دو دستهٔ بزرگ بيمه‌هاى دريائى و غيردريائى تقسيم مى‌شود. تقسيم‌بندى ديگرى که تقريباً منسوخ‌ شده و مورد استفاده نيست، تقسيم به بيمه‌هاى اموال و اشخاص است. بازارهائى نيز وجود دارند که به‌موجب آنها بيمه‌هاى بازرگانى به‌ دو دستهٔ بيمه‌هاى زندگى و غيرزندگى تقسيم مى‌شوند. اصولاً بازارهاى بيمه‌اى با توجه به قوانين و مقررات بيمه‌اى و ساختار بازار از تقسيم‌بندى‌هاى مختلف استفاده مى‌کنند. بيمه‌هاى بازرگانى به بيمه‌هاى اشياء، مسئوليت، زيان پولى و بيمهٔ اشخاص و بيمه اتکائى تقسيم شده‌اند.

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top