ده نکته راهبردی درباره سیل

دکتر علی دارابی عضو هیات علمی تهران مرکز

"امید به ناامیدى"

پدرام سلطانی
ادامه...

نحوه پرداخت تسهیلات به فرهنگیان متاثر از سیل

وکیل ملت: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با مدیر عامل بانک ملی مذاکره و مقرر شد تا وام ۲۰۰ میلیون ریالی کم‌بهره به فرهنگیان متأثر از سیل تعلق گیرد.

تاریخ انتشار: 24فروردين1398|20:54

 نحوه پرداخت تسهیلات به فرهنگیان متاثر از سیل
| کد خبر: 291073

گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قطب ۵ کشور شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان با حضور علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

علی الهیار ترکمن در این جلسه اظهار کرد: حس نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع ایجاب می‌کند که در مواقع گرفتاری و بلایای طبیعی در کنار هم باشیم و به یاری هم بشتابیم، سیل، تلنگری بود تا در سیستم برنامه‌ریزی و مدیریت شهری بازنگری صورت پذیرد تا اشتباهاتی که در ساخت و سازهای غیر اصولی وجود دارد اصلاح شود و از آنها جلوگیری به عمل آید.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های آموزش و پرورش در جریان سیل اخیر افزود: بعد از سیل ما با سه موضوع، فضاهای آموزشی، نیروی انسانی و دانش‌آموزان متأثر از سیل مواجهیم و باید در همه این موارد تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.

وام ۲۰ میلیون تومانی برای فرهنگیان آسیب‌دیده از سیل

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: از ابتدای سیل تلاش کردیم تا علاوه بر جبران خسارات به فضا و تجهیزات آموزشی، آلام همکاران و دانش آموزان را نیز کاهش دهیم در همین رابطه وزیر آموزش و پرورش با مدیر عامل بانک ملی مذاکره کرد و مقرر شد تا وام ۲۰۰ میلیون ریالی کم‌بهره به فرهنگیان متأثر از سیل تعلق گیرد.

وی بیان کرد: همچنین بعد از مذاکرات با صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیم گرفته شد تا از طریق شرکت لیزینگ فرهنگیان، فرش، یخچال و تلویزیون به صورت اقساط بلندمدت بدون بهره در اختیار فرهنگیان سیل‌زده قرار گیرد. بیمه معلم نیز به هر دانش‌آموزی که بعد از سیل و در سال جدید وارد مدرسه می‌شود نوشت افزار و لباس مناسب را هدیه خواهد کرد.

الهیار ضمن تأکید بر مستندسازی تجارب بحران سیل گفت: بدون شک این تجارب به ما کمک خواهد کرد تا در صورت بحران‌های مشابه بتوانیم تصمیمات بهتری را اتخاذ کنیم، از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس می‌خواهیم که در استان‌های باران خیز و متأثر از بلایای طبیعی در نقشه تیپ مدارس تغییراتی متناسب با شرایط و اقتضائات منطقه ایجاد کند.

وی ضمن تاکید بر تشکیل جلسات قطبی گفت: استان‌های قطب می‌توانند همانند نیروهای واکنش سریع در هنگام نیاز به سرعت نسبت به امدادرسانی و یاری رساندن به همدیگر کمک کنند.

منبع خبر مهر
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top