به گزارش وکیل ملت ، پیاده‌روی و دویدن ورزش‌های هوازی هستند که برای بدن بسیار مفید هستند و می‌توانند باعث کاهش وزن، خواب بهتر، آرامش روان، افزایش انرژی، کاهش فشار خون و کلسترل و کاهش ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی شوند.   پیاده‌روی سریع در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات قلبی از دویدن بسیار موثرتر است. محققان با مقایسه دو گروهی که دویده است با گروه دیگری که پیاده روی کرده و هر دو گروه نیز انرژی برابری صرف کرده‌اند نشان داده‌ است گروهی که پیاده‌روی کرده است تاثیرات بهتری بر سلامتی خود تجربه کرده است.   دویدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا 4.5% کاهش می‌دهد در حالی که پیاده روی یا قدم‌ زدن خطر ابتلا به این بیماری را تا 9.3% کاهش می‌دهد.   در واقع هر دو فعالیت پیاده‌روی و دویدن بسیار به هم شبیه هستند و هر دو ماهیچه‌های مشابهی را درگیر می‌کنند اما تنها در میزان شدت با یکدیگر تفاوت دارند.   تحقیقات نشان داده است افرادی که به خود و بدن خود فشار می‌آورند ممکن است با این کار اثرات مثبت ورزش کردن را خنثی کنند. همان قدر که ورزش نکردن بد است، زیاد و افراطی ورزش کردن نیز مضر است. دویدن بیشتر از پیاده‌روی کردن به بدن فشار می‌آورد. افرادی که نمی‌توانند بدوند می‌توانند با پیاده‌روی به همان میزان تناسب اندام یا سلامتی برسند که برخی افراد با دویدن به آن‌ها می‌رسند.   پیاده‌روی برای اکثر افراد از جمله کسانی که تازه می‌خواهند شروع به ورزش کنند و همچنین افرادی که مشکلات سلامتی دارند نیز مناسب است. برای افرادی که اضافه وزن دارند و نمی‌توانند زیاد به بدنشان فشار بیاورند پیاده‌روی گزینه بسیار مناسبی است زیرا کمترین فشار را به بدن این افراد وارد می‌کند.   مهم‌ترین تفاوت بین دویدن و پیاده‌روی خود ماهیت دویدن است زیرا با دویدن خطر آسیب و صدمه به بدن بیشتر از پیاده‌روی است. در واقع دویدن حرکتی ورزشی است که تاثیرات بیشتر و شدیدتری دارد که می‌تواند سبب آسیب به ران، زانو و مفاصل پا شود. از آن طرف، پیاده‌روی نوعی حرکتی ورزشی است که تاثیر فعالیتی کمتری دارد و کمتر امکان دارد که به بدن آسیب برساند. پیاده‌روی به اندازه 10000 قدم در طول روز باعث می‌شود زنان 4.6 سال و مردان 4.1 سال احساس جوانی کنند.   اگر هنوز هم طرفدار دویدن هستید با استفاده از این نکات امکان صدمه به بدن خود را کاهش دهید:   سطحی مناسب برای دویدن پیدا کنید مثل زمین چمن و زمین‌هایی که برای این هدف ساخته شده‌اند. کفش‌های مناسب استفاده کنید. مطمئن شوید که حالت بدنتان طی دویدن کاملاً درست است. به طور تدریجی مسافت دویدن خود را افزایش دهید نه یکباره.   انتهای پیام/      

منبع: باشگاه خبرنگاران

دسته بندی خبر روز ,
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top