تاریخ انتشار: 27آذر1394|15:26

| کد خبر: 70183

جدیدترین آمار رسانه های مجوزدار در ایران

وکیل ملت: رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها گفت: تعداد رسانه‌های مجوزدار کشور به ۷۲۲۰ مورد رسیده است که از این تعداد حدود ۵۰ درصد آنان غیرفعال هستند.


محمد سلطانی‌فر در همایش آسیب‌ها و چالش‌های رسانه گفت: در آذربایجان‌غربی 75 رسانه محلی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده‌اند که دو مورد از آنان نیز روزنامه‌های محلی بوده و بقیه هفته‌نامه، دو هفته‌نامه و فصلنامه و ماهنامه هستند.

سلطانی‌فر تصریح کرد: هم اینک با وجود 10 هزار کانال تلویزیونی و نزدیک به 100 هزار شبکه اجتماعی در دنیا، هنوز هم نیاز به وجود رسانه‌های محلی احساس می‌شود.

رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اشاره به رسانه‌های محلی، چالش‌ها و رویدادهای آن، گفت: آمار سایت‌ها از مرز یک میلیارد گذشته و به ازای هر هفت نفر یک سایت در جهان داریم، اما از این آمار، تعداد رسانه‌های با هویت و بر مدار سواد و دانش بسیار اندک است.

سلطانی‌فر گفت: نشریات بر اساس چهار گروه نوع محتوا، سن مخاطب، سواد مخاطب و جنسیت شکل می گیرد اما باید از لحاظ محتوا غنی باشند.

وی در ادامه گفت: محتوا رکن اصلی نشریات محلی است؛ بر این اساس نشریات محلی باید طبق شعار جهانی عمل کنند تا تولید محتوا در دنیای جهانی قابلیت دفاع داشته باشد.

رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با بیان اینکه سیاسی شدن بیش از حد مطبوعات مشکل اساسی آنان است، گفت: از زمانی که مخاطب تبدیل به تولیدکننده محتوا شده، رسانه‌ای شکل گرفته که بر مدار سواد نیست و آن را به سمت مسایل سیاسی می‌برد.

سلطانی‌فر از کارکردهای رسانه‌های محلی به تقویت هویت و همگرایی ملی، مدیریت بحران، ریشه‌گیری و تحکیم مجدد سنت‌ها و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: مرگ اقتصادی مرگ خاموش رسانه است و برخلاف مرگ سیاسی. رسانه‌ها مسایل را به قربانگاه سیاسی می‌برند.

دسته بندی خبر روز ,
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top