دنیای گردشگری در سال 2015چه رویدادهایی به خود دید و چه تجربه هایی را پشت سر گذاشت؟

وکیل ملت: تا ساعاتی دیگر شادمانی و جشن های آغاز سال نو میلادی بخش بزرگی از جهان را فرا می گیرد. قبل از آن که 2016 از راه برسد، در این نوشته بررسی کرده ایم که در دوازده ما گذشته دنیای گردشگری چه رویدادهایی به خود دید و چه تجربه هایی را پشت سر گذاشت.

تاریخ انتشار: 10دي1394|15:31

دنیای گردشگری در سال 2015چه رویدادهایی به خود دید و چه تجربه هایی را پشت سر گذاشت؟
| کد خبر: 76876

تغییر اقلیم

هر چند در ماه پایانی اما سرانجام دنیا به عواقب تغییر اقلیم عمیق تر نگاه کرد و توافقی تاریخی بر این موضوع در پاریس به دست آمد. این گونه بود که 2015 پررنگ به پایان برسد و نویدبخش آگاهی بیشتر دولت ها به مسئله تغییر اقلیم و اقدام برای کاهش تاثیرات آن در سال 2016 شد.

گردشگری، صنعتی تاثیرگذار در جهان است و نیاز است نهادها و شرکتهای فعال در آن نیز بخشی از راه حل باشند. سازمان جهانی جهانگردی (WTTC) در گزارش های خود گفته است اعضای آن به این موضوع توجه نشان داده اند و گامهایی در کاهش تولید CO2 برداشته اند تا جایی که مراودات اعضا و گفتگوهای آنان در کنفرانس تغییر اقلیم پاریس (COP21) بازتاب یافت.

صنعت هواپیمایی همچنان پیشرو بودن خود در کاهش مصرف سوخت و یافتن راه های موثرتر در حمل و نقل را ادامه می دهد. صنعتی که قرار است تا سال 2035 بیش از دو میلیارد نفر را جابجا کند.

mekongresponsibletourism.orgmekongresponsibletourism.orgگردشگری اروپایی و پیرزنی بومی در تایلند خوش و بش می کنند

توجه به جوامع و فرهنگ های محلی

مرکز سفر مسوولانه (responsibletravel.org) گزارش هایی از توجه فعالان صنعت گردشگری و مسافران به مباحث مرتبط با محیط زیست و جوامع محلی منتشر کرده است. این موضوع در داخل کشور با توجه به بوم گردی همراه بوده است. دنیای سفر در این زمینه گزارش هایی از گردشگری جامعه محور و اهمیت آن منتشر کرده است.

تصاویری از اینستاگرام

موبایل و تکنولوژی

سال 2015 توام با رشد استارت آپ های گردشگری و اپلیکیش های مختلف موبایل بود. اپلیکیشن هایی که تلاش می کنند تجربه سفر را ساده تر کنند. گوشی های موبایل هر چه بیشتر و بیشتر به این سمت حرکت کردند که سفر را برای مسافران راحت تر و خاطره انگیزتر کنند.

رشد اینستاگرام همانند گذشته ادامه یافت و کاربران آن از مرز 400 میلیون نفر گذشت و بدون تردید اکنون ابزاری قدرتمند در بازاریابی گردشگری است. سلفی گرفتن و اشتراک در اینستاگرام را اکنون هم مسافران دوست دارند و هم عرضه کنندگان خدمات گردشگری.

بازگشت کوبا به لیست مقاصد گردشگری

مقاصد جدید

برقراری روابط سیاسی بین آمریکا و کوبا، گردشگران بسیاری را به کوبا گسیل کرد و توافق قدرت های 5+1 و ایران، بار دیگر ایران را در لیست مقاصد پیشنهادی مراجع معتبر قرار داد. دنیای سفر ما از رونق گردشگری در پساتحریم، بسیار نوشته است.

باید دید که در سال 2016 صنعت توریسم چه چیزهایی را به دنیا عرضه خواهد کرد.


Read more: http://www.donyayesafar.com/n/4008#ixzz3vtoObXkH

دسته بندی خبر روز , حقوق گردشگری ,
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top