تاریخ انتشار: 12دي1394|19:16

| کد خبر: 77806

ثبت 500 شکایت از مراکز خدمات پس از فروش

وکیل ملت: از مجموع بیش از 17 شرکت درخوایت مجوز خدمات گارانتی 13 شرکت خدمات پس از فروش و گارانتی موفق به دریافت مجوز شده و 8 شرکت دیگر در آستانه دریافت مجوز هستند.

روز گذشته سید مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه رایانه تهران با اعلام جزییاتی درباره این موضوع در یک نشست خبری از برگزاری همایش سراسری کارآفرینان فناوران رایانه خبر داد. او همچنین درواکنش به ارجاع شکایت‌های سامانه 124 وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت که چنین چیزی امکان اجرایی ندارد:« پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت صنعت و معدن و تجارت و اتحادیه رایانه تهران تمامی شکایت های ثبت شده در سامانه 124 به اتحادیه رایانه ارجاع داده می شود. ممکن است سازمان نظام صنفی چنین درخواستی را ارائه کرده باشد اما در حال حاضر رسیدگی به این شکایت در اتحادیه درحال انجام است و ظرف مدت 15 روز نسبت به رسیدگی به شکایات اقدام می کند.» به گفته میرمهدی سازمان نظام صنفی رایانه ای بر اساس قانون کار نظارت و رسیدگی به شرکت های نرم افزاری را برعهده دارد.  او همچنین درباره آخرین آمار مراجعه شرکت های خدمات پس از فروش و گارانتی برای دریافت معرفی نامه مجوز سازمان حمایت اعلام کرد که تاکنون از 190 نفر کسانی که برای ارزیابی های اولیه ثبت نام کرده اند که 13 شرکت موفق به در یافت مجوز شده اند و 8 شرکت هم در حال ارسال معرفی نامه شان به سازمان حمایت به سر می برند. میرمهدی درباره آمار شکایت های اعلام شده از سوی مردم به کمیسیون شاکایات اتحادیه نیز گفت:« تاکنون نزدیک به 500 مجموع شکایت به کمیسیون رسدگی به شکایت اتحادیه رایانه تهران ارجاع شده است که بیشترین شکایت مربوط به گران فروشی بوده است.» او همچنین تاکید کرد که از بیش از 40 واحد صنفی پلمپ شده که تا 30 آذرماه مهلت ثبت نام و اصلاح نواقص خود را داشتند،  17 واحد صنفی بدون داشتن مجوز و پروانه کسب پلمپ شدند و 30 واحد نیز با وجود دارا بودن پروانه کسب به دلیل عدم رعایت موراد مربوط به خدمات پس از فروش پلمپ شده اند. در ادامه مقدم، رئیس کمیسیون رسیدگی به خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش گفت که رسیدگی به امور و ارزیابی شرکت‌های گارانتی خواهان دریافت مجوز بدون هیچ هزینه‌ای در اتحادیه رایانه انجام می گیرد و بر این اساس تمام شرکت‌هایی که پروانه کسب داشته باشند و با معیارهای مورد نظر اتحادیه مطابقت داشته باشند در لیست تایید شده سایت اتحادیه قرار می گیرند. به گفته او از  جمله پارامترهای ارزیابی اتحادیه مکان پذیرش مناسب،نرم افزار ارائه اطلاعات درباره چگونگی خدمات پس از فروش به مصرف کننده و فعال بودن نمایندگی های مختلف در دیگر شهرهای کشور است. در ادامه ایمان مستری، رئیس مرکز خدمات متخصصین ایران که ب رگزار کننده همایش سراسری کارآفرینان فناوران رایانه هستند با اعلام اینکه در سال 95 گردهمایی تخصصی صاحبان برندهای برتر آی تی و ای سی تی در تیرماه انجام می شود تاکید کرد:« مرکز متخصصین فناوران با حمایت اتحادیه رایانه تهران به معرفی برتین برندها و چهره های ماندگار این حوزه اقدام به برگزاری همایش می کنند. در این نشست تخصصی، خانواده آی تی و آی سی تی با حضور 200 برند مطرح خارجی معتبر دنیا که پیش از این ممیزی شده اند دور هم جمع می شوند. به گفته او هدف از این همایش آمادگی شرکت های آی تی برای حضور در بازار رقابت و دریافت نمایندگی ها فروش، ایجاد آموزش های لازم برای شرکت ها با مشارکت مراکز فنی و حرفه ای است. مستری، تاکید کرد: پیش از آن یک همایش داخلی با حضور مراکز معتبر آی تی در اسفند ماه برگزاری می شود تا درباره فرصت ها و چالش های موجود در بازار آی تی صحبت شود. خروجی این اجلاس نزدیک شدن بدنه آی تی و آی تی سی کشور به مراکزی است که در حال ارائه خدمت به مردم هستند چراکه یکی از فعالیت هایی که شرکت های آی تی و ای سی تی باید بعد از اجرای برجام انجام دهند حرکت به سوی تولید محتوا و ایده پردازی است. به گفته او تجاری سازی فعالیت های مرتبط در حوزه آی تی و آی سی تی و تبادل با بازارهای خارج از کشور به گسترش حوزه کسب و کار کمک می کند چراکه خدمات زیادی در این حوزه ارائه می شود اما نمود عینی پیدا نمی کند. او ادامه داد:«در این اجلاس شرکت‌ها به 3 دسته تقسیم می شوند. مجموعه‌هایی که بالا تشخیص داده می شود و 3 ستاره دریافت می کنند، مجموعه های متوسط که 2 ستاره می گیرند  و مجموعه های یک ستاره که وضعیت ضعیف را نشان می دهند. به گفته او معیارهایی که برای این همایش در نظر گرفته شده است کارآفرینی و ارزآوری و توجه به بحث آموزش و دانش محوری بودن شرکت های فناوری است. در ادامه شهرام یوسفی، مدیر مرکز متخصصان فناوری های آی تی و آی سی تی درباره فعالیت این مرکز اعلام کرد که به تازگی در حال عضو گیزی هستند. او افزود:« اولین برنامه ایرانی آی جی دات آی را سامانه هوشمند متخصصین ایران هستند که وظیفه تجمیع پرتال اطلاعات گروه های فعال در حوزه آی تی و محتواسازی را برعهده دارد. این پرتال همچنین خدمات مشاوره هوشمندسازی تجارت الکترونیک در حوزه بین الملل ارائه می کند. همچنین علیرضا آخوندی مشاور، مرکز متخصصین در زمینه فناوری درباره ارائه خدمات به فعالان حوزه آی تی می گوید که سازمان آی تی و آی سی تی می توانند خدمات مشاوره دریافت کنند همچنین به این شرکت ها برای در ک زبان و ادبیات بین الملل کمک می شود که به جایگاهی برسند که با سازمان های دیگر تعامل برقرار کنند.

دسته بندی خبر روز ,
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top