146 دیدگاه داوطلبان درباره “کلید سوالات آزمون وکالت ۹۴”/نظر شما چیست؟

وکیل ملت: برگزاری آزمون وکالت همانند سال های قبل با دیدگاه های متفاوتی همراه شد.در ادامه برخی از دیدگاه های داوطلبان که در سایت اختبار درج شده از نظرتان می گذرد:

تاریخ انتشار: 12دي1394|21:27

146 دیدگاه داوطلبان درباره “کلید سوالات آزمون وکالت ۹۴”/نظر شما چیست؟
| کد خبر: 77847

  ارغوان ثانی ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۵۴

سلام با معدل ۱۳،۲۰۰مرکز قبول میشم؟

پاسخ دادن سیاوش هوشیار ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۲۱:۱۶

سلام

انشالله حتما با رتبه خوب قبول می شین

پاسخ دادن محمد ن ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۸:۱۹

سلام دوستان

بدین وسیله باطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت مورخ ۱۳۹۴/۹/۶ می رساند، کلید آزمون مذکور برای مشاهده داوطلبان ذینفع در آزمون اعلام می گردد.ضمناً درمورد هرگونه ابهام وسوال درکلید سوالات آزمون مراتب کتباً باقید نشانی فرستنده حداکثر تاتاریخ ۹۴/۱۰/۱۴ صرفاً از طریق نمابر شماره ۸۸۷۰۲۲۸۹-۰۲۱اعلام شود.

منبع خبر: http://sanjesh.org//FullStory.aspx?gid=11&id=2403

دوستان عجله کنید اعتراضاتتون رو درمورد سوالاتی که اختلافی بوده و در آزمون سوال اومده رو بفرستید برای سنجش…شاید این بی عدالتی از بین بره وبه حقمون برسیم از سالهای آینده شاهد چنین رویه اشتباهی از جانب اسکودا نباشیم…به امید موفقیت همه شما

 

پاسخ دادن دو ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۷:۲۹

سلام.یه شماره نمابر در اطلاعیه جدید درسنجش گذاشته شده که کسانی که درمورد کلید ازمون وکالت ابهامی و اعتراضی دارند تا ۱۴دی به این شماره اعتراضشونو بفرستن

پاسخ دادن نوووید ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۵۱

جناب آقای هوشیار با معدل ۱۰/۹۴شانس قبولی تو کانون لرستان رو دارم؟

تووووروخدا جواب بدید

پاسخ دادن مصطفی ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۵۱

ثابل توجه دوستان عزیز و گرانقدر

اطلاعیه سازمان سنجش

بدین وسیله باطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت مورخ ۱۳۹۴/۹/۶ می رساند، کلید آزمون مذکور برای مشاهده داوطلبان ذینفع در آزمون اعلام می گردد.ضمناً درمورد هرگونه ابهام وسوال درکلید سوالات آزمون مراتب کتباً باقید نشانی فرستنده حداکثر تاتاریخ ۹۴/۱۰/۱۴ صرفاً از طریق نمابر شماره ۸۸۷۰۲۲۸۹-۰۲۱اعلام شود.

پاسخ دادن مریم ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۴۵

تغییر کلید سوالات ممکنه عده ای رو راضی اما متعاقبا اعتراض عده ای دیگر رو به همراه خواهد داشت و به نظرم کلید سوالات تغییر نخواهد کرد

پاسخ دادن الهام ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۴۹

کسی اطلاع نداره امسال کف معدل در مرکز چند است؟ 

پاسخ دادن رضا ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۴۵

موسسات میگن ۵۷ تا ۶۰

من فکر میکردم آزمون نسبت به پارسال سخت تر بوده و نمرات کاهش داره

اما گویا اینطور نیست

پاسخ دادن Hamed ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۷:۵۰

با این اوضاع هم میشه یه عده رو با تک ماده قبول بحساب آورد هم عده ای را با معدل ۱۹ مردود 

کف و سقف مطرح نیست پیچ دست خودشونه!!  

پاسخ دادن سارا ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۳۹

سوال ۴۲تجارت چرادرمقابل شرکامعتبرهستش؟؟؟کسی میدونه؟ 

پاسخ دادن سعید ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۳۴

من بی سواد تا جاییکه میدونم مجمع عمومی از اجتماع سهامداران یا همان شرکا تشکیل شده

ومعیار تصمیم گیری و لازم الاتباع بودن تصمیمات برای کل شرکا هم معین شده

بارد شدن معامله توسط مجمع وعدم تصویب ان/شرکااز خود در مقابل ثالث رفع مسیولیت میکنن ومسیولیت متوجه بانی معامله خواهد شد

مدیران شرکت نماینده شرکتن وواحکام نمایندگی شامل انها خواهد بود.ودرواقع اگر موکل رد کنه وکیل ونماینده مسیول تعهد خواهد بود …..با شاهکار بی بدلیل وبی پایان اسکودا  یادگرفتم حتی اگر موکل واصیل معامله نمایندشو رد کنه/باز مسیولیت داره!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ دادن ناشناس ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۳

باسلام یکی میشه منو راهنمایی کنه 

تراز چقد موثره و امیال چه درسهایی ترازه

باتشکر

پاسخ دادن سیاوش هوشیار ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۳۷

سلام

تراز، میانگین وزنی است، یعنی نمره شما بر مبنای عملکرد کلی سایر داوطلبان تاثیر متفاوتی خواهد داشت، در این زمینه می توانید این مطلب را بخوانید :

http://www.ekhtebar.com/%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d8%a8%d9%86%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%d8%a7/

پاسخ دادن م ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۱۶

تراز مخصوصا تو شهرهایی که ظرفیت کم دارند واقعا تآثیر گذار است مثلا در امتحان وکالت ۹۳ در یکی از کانون ها فردی با معدل ۱۲.۳۵ رتبه ۲۵ و فرد دیگری در همان کانون با معدل ۱۲.۶۹ رتبه ۳۰ را کسب کرده است زیرا تراز فرد اول به دلیل در صد ۵۰ در مدنی ۸۹۱۰ و فرد دوم با درصد ۲۸ در مدنی ترازی در حدود ۸۸۰۰ را به دست آورده است بنابراین ممکن است فردی که معدل بیشتری دارد به دلیل تراز پایین تر از کسی که معدل کمتر و تراز بیشتری دارد قبول نشود

پاسخ دادن ناشناس ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۷:۰۲

بسیااااااار ممنونم جناب هوشیار

پاسخ دادن نوووید ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۵۷

جناب آقای هوشیار با ۱۰/۹۰در کانون لرسسستان امکان قبولی بنده هست؟؟؟توروخدا جواب بدید

منتظرم

پاسخ دادن سیاوش هوشیار ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۲۱:۱۳

سلام

با توجه به وضع نمرات سال های گذشته ف در کانون های کوچک معمولا کف نمره آخرین فرد قبولی بالاتر و در محدوده ۱۱ هست، با این حال باید امیدوار باشید

پاسخ دادن سجادی ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۲

سلام.به نظر شما معدل ۱۴/۳۷۹ در کانون مرکز تهران قبول میشه

پاسخ دادن م ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۱۸

دوست من پارسال با همین معدل رتبه ۴۲ را آورد موفق باشید

پاسخ دادن نیک پور ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۰

با سلام.

امروز با اسکودا تماس گرفتم فرمودند پاسخنامه تغییری نمیکند.

پاسخ دادن مهسا ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۰۶:۱۷

آقای فراهانی
نظر آقای ساسان رو بخون برادر.لطفا. کمتر مطالعه کنید…پایدار باشید…

پاسخ دادن فراهانی ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۴:۱۰

سلام

با وجود بازیهای اسکودا در طراحی سوال و ارایه کلید بنده هم چنان با معدل۱۵.۴۰ مطمئنا در صدر کانون تهران خواهم بود وحتی با جابجایی چند کلید دیگه جای نگرآنی نخواهم داشت…  ولی شما حتما نیاز به مطالعه اساسی خواهید داشت تا اینچنین درگیر این یک سوال نشوید و تا زمانیکه اینگونه مطالعه بفرمائید نتیجه نخواهید گرفت،.. با آرزوی موفقیت برای همه…

پاسخ دادن سیامک ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۰۴:۰۲

پس کی جوابامیادخسته شدیم ازاسترس معده دردگرفتم عجب وضعیه کاش یه خبری میدادن که جوابای میادتایکم ازاین استرس لعنتیمون،کم بشه

پاسخ دادن ناشناس ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۵

واقعا همه زندگیم گره خورده به نتایج خب دقیقا بگن کی میاد نه اینکه هر لحظه با استرس منتظر نتایج نشستیم …

پاسخ دادن مریم ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۴۰

رویه ی سالهای قبل سنجش اینگونه بوده که دو هفته بعد از ارایه کلید نتایج آزمون اعلام میشد انشالله امسال هم همینگونه باشه تا ما مجبور به تحمل استرس بیشتر نباشیم

پاسخ دادن معین ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۰۳:۴۰

سلام 

دوستان کسی میدونه بامعدل ۱۴ رتبه تقریبا چند میشه؟کانون اصفهان

 

پاسخ دادن سیاوش هوشیار ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۰

سلام

داوطلب با معدل ۱۴ جزو رتبه های برتر خواهد شود

پاسخ دادن فراهانی ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۴:۲۱

با سلام 

تبریک میگم آقای معین…  افرین

 

پاسخ دادن ناشناس ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۲۲:۲۳

در سوال ۵۵ طراح سوال در مورد اقامتگاه خوانده از داوطلب پرسش کرده ، در نتیجه گزینه ی ۱ صحیح است اما ظاهرا تهیه کنندگان کلید منتشر شده ، پاسخ سوال را بر اساس دادگاه صالح به رسیدگی تنظیم کرده و گزینه ی ۴ را به عنوان جواب صحیح اعلام کرده اند .نتیجه ی انتخاب گزینه ی ۴ آنست که خواهان میتواند محل بانک صادر کننده ی دسته چک یا گواهی عدم پرداخت را به عنوان اقامتگاه خواهان معرفی نماید و ابلاغ اوراق قضایی به این محل ها انجام شود !!! که کاملا نادرست و غیر منطقی است . حتی اگر طراح سوال اشتباه کرده باشد مسئولیتی متوجه ما داوطلبان نیست ، وظیفه ی ما پاسخ به پرسش است نه حدس زدن منظور طراح سوال .

پاسخ دادن نیک پور ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۲۰:۲۳

مسول محترم سایت 

لطفا بفرمایید این جدال و تضارب آراء تاثیری در تصمیم اسکودا دارد؟آیا شما فریاد ما را به گوش آقایان می رسانید؟

پاسخ دادن سیاوش هوشیار ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۸

سلام

ما در مقام یک رسانه فقط می توانیم منعکس کنه نظرات باشیم، تاثیر این نظرات در تصمیم گیری های مدیران و مسوولان مربوط به خود آن ها و خواست خداوند است

پاسخ دادن م ج ج ج ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۱۵

خر تو خره

ول کنید اعصاب خودتون رو خورد نکنید

پاسخ دادن مریم ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۷:۵۶

راجع به سوال  64 بحث بر سر نظرچه کسی بودن نیست

بحث اینه جمله ای مفهوم مخالف داره که  سبب یا شرط منحصر باشه وگرنه مفهوم مخالف نداره

مثلا

زن ومرد محرم نمیتوانند باهم ازدواج کنند

این جمله ظاهرا مفهوم مخالف دارد اما اگر دقت کنیم متوجه میشویم مفهوم مخالفش صحیح نیست زیرا برای اینکه زن ومردی بتوانند باهم ازدواج کنند علاوه بر نامحرم بودن شرایط دیگری نیز لازم است ازجمله اینکه زن در قید زوجیت کسی نباشد ویا از لحاظ دینی کفو هم باشند

ضمانت.و رجوع ضامن نیز  همین گونه است علاوه قصد عدم تبرع شرایط دیگری نیز لازم دارد

پاسخ دادن اسکندرزاده مشکین شهر ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۳۴

هیچ تفاوتی نداره ولی جرایم حدی ریشه ی اعتقادی واسلامی داره واز جمله احکامی واقعی بوده قابل دخل و تصرف نمی باشدتازه ملاک بلوغ سال قمری است اگر دختر ۸ سال وده ماه شمسی که ازحیث قمری به سن بلوغ رسیده درصورت ارتکاب جرم مشمول حد به مجازات حد حسب مورد محکوم می شود

پاسخ دادن علی ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۷:۲۳

کی گفته سوال ۶۴ ضمانت به قصد تبرع مفهوم ندارد…مفهوم دارد ولی به دلیل اینکه علت انحصاری حکم نمیباشد فقط حجیت ندارد…

پاسخ دادن جوهری ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۲۲

سوال ۶۴

من بایکی از اساتید اصوال دانشگاه شهید بهشتی صحبت کردم ومن  را قانع کردند که سوال ۶۴وجوابی اعلامیآن صحیح است

ای کاش سر جلسه دقیقتر سوالات را میخوندم

پاسخ دادن نیک پور ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۵۴

اثبات شی نفی ماعدی نمیکند.سخن اینجاست که ما معتقدیم طبق نظر مرحوم ابوالحسن محمدی ماده ۷۲۰ ق.م  در باب ضمان مفهوم مخالف دارد.هرچند نمیتوان منکر نظر مرحوم کاتوزیان شد ولی اگر منظور از برگزاری آزمون تستی میزان مطالعه و کوشش داوطلب باشد طرح سوال اختلافی مواجه با اشکال جدی است.زیرا نمیتوان گفت او که ماده ۷۲۰ ق.م را دارای مفهوم مخالف میداند کم از  آن است که نمیداند.این ظلم محض است و اختباری است بر سبیل گتره.

پاسخ دادن ندا ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۱۶

سوال ۶۴ وجواب آن درسته لطفا کتاب اصول فقه دانشگاهی را مطالعه بفرمایید

پاسخ دادن ابوذر ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۱۱

سوال ۶۴

بنده  با استاد اصول دانشگاه شهید بهشتی صحبت کردم ونظرشان را پرسیدم ایشان گفتند این سوال وجواب اعلامی آن صحیح است  والحق من را قانع کردند.ای کاش سر آزمون سوال را دقیق تر میخوندم

در کتاب اصول فقه کاربردی نیز  که توسط برخی از اساتید دانشگاه  بهشتی تدریس میشود نیز دقیقا همین جواب اومده

پاسخ دادن عرشیا ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۰۴

شبیه سوال ۹۴در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد درسال۷۶ مطرح شده که گزینه ی حبس از دو تا شش ماه به عنوان پاسخ صحیح اعلام شده 

پاسخ دادن احسان ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۶

میشه سوال رو مطرح کنید لطفا؟

پاسخ دادن عرشیا ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۱۴

فردی بدون گواهینامه رسمی اقدام به رانندگی میکند که به دو ماه حبس تعزیری محکوم میشود در صورت تکرار همین جرم دادگاه کدام یک از تصمیماتزیر را اتخاذ خواهد کرد!؟پاسخ: متهم را به دو تا شش ماه حبس محکوم میکند . کارشناسی ارشد آزاد۱۳۷۶

پاسخ دادن نازنین ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۳:۴۱

سلام سوالای مدنی را که دوستان گفتن بررسی کنین

پاسخ دادن سهیل ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۳

اگر در مورد افراد زیر نه سال در جرایم حدی و قصاص قائل به اقدامات تامینی و تربیتی بشیم یک نفر مستدل به ما بگه چه خصوصیتی در این جرائم هست که افراد زیر نه سال در مورد آنها اقدامات تامینی و تربیتی باید گرفته بشه ولی در جرائم تعزیری نه اتفاقا اگر سخت گیری باید صورت بگیره در مورد جرائم تعزیری هست اگر توجه کنیم قانون نسبت به جرائم حدی انعطاف بیشتری نشان میده حال چه میشه که در این مورد خاص قائل به سختگیری میشه؟؟؟!!!!!!

پاسخ دادن ناشناس ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۸

در مورد نامزدی که ماده از صرف امتناع صحبت میکنه و راه خسارتو می بنده در صرف امتناع به صرف تو ماده توجه کنید که سوال صرف امتناعی در کار نیست

در مورد سوال ۶۴ هم خود دکتر ابوالحسن محمدی میگه اختلاف در این ماده(ضمانت) و  اگه درست هم بگیریم بین گزینه درست و درستر مثل سوال دوم تجارت امسال

در مورد سوال طفل هشت سال مرتکب حد شده نه تعزیر برید تبصره دو ماده و از سویی ماده اول زنا که میگه هر گاه طرفین نابالغ باشن دختر نابالغ مگر زیر نه سال نیست!!!پس اقدامات تامینی شامل دختر زنا کار هشت سال میشه

پاسخ دادن سهیل ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۴:۳۷

دوست عزیز قانون رو نباید فقط به نفع خودمان تفسیر کنیم حتی در نظریه مشورتی قوه قضاییه به شماره ۷/۹۲/۱۰۴۵آمده که این تبصره مختص پسران از نه تا دوازده سال می باشد و دختران را شامل نمی شود حال درسته که جوابای اسکودا مطابق میل شماست ولی میشه بفرمایید با چه استدلال منطقی به این نتایج رسیدید در صورتی که دکتر اردبیلی که ما هر چیزی در جزا آموخته ایم از مطالب ایشان می باشد با دیده تردید به این موضوع نگریسته و حتی از جواب دادن قطعی به این موضوع خودداری کرده است نه تنها ایشان بلکه اکثر قریب به اتفاق علمای حقوق هنوز به نتیجه قطعی در مورد مسولیت افراد زیر نه سال در جرایم حدی نرسیده اند حال شما استدلال خود را بفرمایید شاید ما و دیگران قانع شدیم

پاسخ دادن ناشناس ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۵

برادر من معدلم ۱۶/۵ یه سوال اقدام تامینی برای من هیچ توفیقی نداره که بخوام تفسیر کنم به نفع خودم سوالا در تجارت جزام ب ضررم شده

اما شما که از اساتید صحبت میکنید به جز اقایی فرهی یک نفر هم هیچ اقدامی نگرفته ده تا موسسه از اقایی قاضی زاده گرفته تا ساولانی ……… همه اقدام تامینی گرفتن عزیزانیم که عرض کردید خودتونم فرمودید پاسخی ندادن و سکوت کردن

پاسخ دادن سهیل ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۷:۵۶

عجب پاسخای  مستدلی دادید واقعا قانع شدم اصلا باید شما از این به بعد طراح سوالات بشید تا تمام داوطلبانی که واقعا درس نخوانده اند به حق خود که قبول شدن هست برسند البته توصیه میکنم قبلش حتما برای یک بارم شده حقوق را به دقت بخوانید مخصوصا مقدمه علم حقوق و اصول فقه را

پاسخ دادن مریم ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۶

یه سوال: سال تصویب قانون وصول ۱۳۷۳ سال تصویب قانون تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده ۱۳۷۵                    حالا چطور قانون وصول قانون تعزیرات رو نسخ کرده!؟ جای بسی تعجبه!!!!!! به نظر منم کلید سوال۹۴ اشتباهه

پاسخ دادن رضا ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۴۵

عام لاحق ، مخصص خاص سابق نیست.

البته منم خودم حبس رو زدم

پاسخ دادن سجادی ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۹:۰۲

آقای کشاورز که فرموده بودند که ما قانون برامون ملاک هست و جواب سوالات رو بر اساس نص صریح قانون خواهیم داد حال چه شده که در مورد سوال نامزدی رویه رو تغییر دادند دوستانی که میفرمایند طبق قانون حمایت خانواده جواب صحیح چیز دیگری است بعد از تصویب همین قانون این سوال در آزمون قضاوت اومده بود جواب این بود که تحت هیچ شرایطی امکان مطالبه خسارت نیست سوال ۱۷ رو چرا طبق قانون مجازات نظر دادن از این به بعد سوالات رو بدون ذکر نام درس بدن بهتر هست همیشه سوال میدادن طبق فلان قانون حالا اینم دیگه ذکر نمکنن سوال ۶۴که دیگه شاهکارشون هست سوال۸۹ که بر اساس ماده۸۸ طرح شده است هم رو حتی آقای دکتر اردبیلی با شک و تردید به آن نگریسته است چه برسد به ما,در این جا بهتر است اصول مسلم حقوقی مد نظر قرار داده شود تا حق کسی ضایع نشود مگه در حقوق جزا تفسیر نباید به نفع متهم و مضیق باشد چرا خود کانون وکلا دریچه هایی رو برای اعمال نظرات شخصی در حقوق باز میکند.چرا سوالاتی طرح نمیکنه که باعث این همه سوءظن و سردرگمی داوطلبان نشه

پاسخ دادن ناشناس ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۴

سوال نامزدی در مورد امتناع اما نص ماده ای که راه خسارت گرفتن رو بسته صرف امتناع کمی دقت می کردید رو ماده خوندن متوجه می شدید

سوال جزا هم اولا تبصره دو در حورد حدود و قصاص در همون ماده و اولین ماده زنا در مورد طرفین نابالغ باشند صحبت کرده یعنی هر دختر نابالغ هم زنا رخ میده اما اقدامات تامینی محکوم میشه و دختر نابالغ هم ک میشه زیر نه سال

پاسخ دادن سجادی ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۶

شما در مورد بحث حقوق جزا از کجا به این نتیجه رسیدید در صورتی که بزرگان این رشته همه با تردید به این موضوع نگاه میکنند حالا شما با این قاطعیت جواب میدید که تبصره دو شامل این مورد میشه عزیز ما هم تبصره دو رو خونده بودیم ولی این با اصول مسلم حقوقی در تضاد هست لطفا تفسیر موسع نکنید در مورد نامزدی هم مگه غیر از صرف امتناع چیز دیگه شما در سوال برداشت کرده اید

پاسخ دادن سودا ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۰۲

جناب ناشناس  امتناع و صرف امتناع چ فرقی باهم دارن  عجب پاسخ مستدلی دادین وااااااقعاااااااا

پاسخ دادن مهسا ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۳:۰۲

سلام بر هم دردان
درمورد سوال ۶۴ اصوووووووووول:
آقایان فراهانی و کورش و ناشناس های دیگه ، شما هایی که میگین سوال ۶۴ طبق نظر دکترکاتوزیان درسته یکی نیست به شماها بگه در درس اصول نظر دکتر ابوالحسن محمدی ملاکه یا دکتر کاتوزیان؟!!!!!
خب اگه اینطوره حتما تو درس مدنی هم نظر دکتر اسکینی و یا در درس آ.د.م. نظر دکتر گلدوزیان ملاکه!!!!!
متاسفم

پاسخ دادن ناشناس ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۸

دکار ابوالحسن محمدی دو سال ک یک سوالم از کتابش طرح نمیشه ک نظرش ملاک باشه

پاسخ دادن فراهانی ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۷

خانم مهسا با سلام

هدف از گرفتن مفهوم از منطوق ماده چی؟اگه فقط صرف مفهوم گرفتن بدون هیچ معنایی باشه باید بگیم تمام مواد قانونی مفهوم دارند و تمام مفاهیم حجت می باشند امریکه در علم اصول محال است مفهوم مخالفی که با اصول مسلم حقوقی در تعارض است چطور ممکن منطوق ماده را به درستی تخصیص بزند…لطفا بیشتر مطالعه کنید…با آرزوی موفقیت

پاسخ دادن ساسان ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۹

با سلام خدمت اقای فراهانی…لازم دیدم که در مورد دفاع شما از سوال ۶۴ اصول توضیح مختصری بدهم …اولا چون خود شما بحث از حجت را به میان اوردید لازم به ذکر است که همانطور که خود شما میدانید حجت داشتن یعنی قابلیت استناد .در مورد منطوق هم که همان الفاظ به کار رفته در جمله میباشند .خود منطوق به تنهایی حجت نیست چرا که منطوق دال است و دلالت دارد بر مدلول و ذهن از دال به مدلول میرسد .که نام دیگر مدلول مفهوم است .کل بحث ما هم در مورد گزینه مورد انتخاب اسکودا حول همین محور است که ماده ای که در ان دلیل به معنای اماره است و خود دکترین با نظراتشان‌ انرا توجیه و توضیح داده اند .حجیتش را از دکترین گرفته نه صرف الفاظ به کار رفته در متن ماده .در نتیجه ایراد ماده ای که با دکترین رفع شده است .مفهوم مخالفش را نیز باید با توضیح و توجیه حل نمود .برادر ما میگویبم خود منطوق ماده ایراد دارد .شما میگویید مفهوم مخالف از ان بگیریم …خلط کردن‌ منطوق اشتباه یک ماده با مفهوم مخالف ان قیاس نادرست است….در ضمن مگر عالم ثبوت با عالم اثبات تا چه اندازه اختلاف دارند..ثبوت حق را گفته و اثبات رسیدن به حق…تفکیک این دو عالم از یکدیگر برای شناسایی انهاست وگرنه کدام حقوق دان است که بل کل انها را جدا از هم .پس مثالی را که در نوشته قبلی زدم را مطالعه بفرمایید….حال من به شما و ان استاد محترم دانشگاه شهید بهشتی و طراح سوال اصول از دید دیگر سوال و اصلا هر دو ماده را رد خواهم کرد تا ان وقت باشد که دوستان معنی مخصص منفصل را بدانند .چون ما میگویبم اذن بر این ماده تخصیص وارد کرده نه اینکه ماده را از گرفتن مفهوم بیاندازد…ماده میگوید ضامنی که به قصد تبرع ضمانت کرده حق رجوع ندارد .خوب پس من اگر قصد تبرع داشته باشم و مجاننا کاری برای کسی انجام دهم حق رجوع به او را ندارم .حتی اگر خود طرف به من اذن داده باشد .حال چگونه میشود .زمانی که قصد تبرع نیست ولی اذن است حق رجوع دارم .چون ماده‌دیگر یا دکترین مبنای رجوع را اذن میدانند ….خوب سوال من این است مگر نه در سوال مدنی امده بود که مالکی معامله را اجازه میکند .حال پول را باید به چه کسی بدهد و جوابش خریدار بود …چرا جوابش این شد چون تنها معامله را اجازه داده بود .پس اجازه قابل تفکیک بود .پس چگونه حال اذن قابل تفکیک نیست؟؟؟؟؟؟ به زبان ساده بگویم شخصی از من میخواهد کالایش را فقط و فقط حمل کنم و بحث تبرع یا عدم تبرع من هم در میان نیست .ایا من میتوانم دستمزد حمل را بگیرم ؟؟ ببین این طور تفسیر از تبرع و اذن سر از کجا در اورد !!!! اینجا فقط اذن در حمل بود .نه پرداخت دستمزد ….پس اینجا کدام ماده برای گرفتن حقم در عالم اثبات به کمک من می اید همان تبرع یا عدم تبرع!!!.پس بحث اذن بحث مخصص است که میتوان میان انها جمع نمود طبق الجمع مهما امکن اولا من الطرح…پس جمع کنیم ببینیم چه میشود ضامنی که به قصد تبرع ضمانت نموده باشد حق رجوع ندارد مگر اینه اذن داشته باشد…روشن شد ؟ حال من میدانم جواب مرا ممکن است با اذن در شی اذن در لوازم هم میباشد بخواهید بدهید .که در مورد ان هم جواب دارم که اگر قانع نشده و خواستید از این طریق پیش بروید ج.اب انرا هم خواهم داد ….والسلام

پاسخ دادن sima ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۲:۴۹

ممنون میشم اگر کسی بگه چراسوال۷۶میشه واجب موسع؟ حتی یک موسسه معتبرهم توی کلیدی که داده بودن واجب مضیق روپاسخ صحیح میدونستن!!!!باچه استدلالی واجب موسع صحیح هستش؟

پاسخ دادن ساسان ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۹:۰۴

سیما خانم سوال ۷۶ جوابش واجب مضیق است و سازمان سنجش هم هم گزینه رو انتخاب کرده دفترچه سوالات a رو با کلید واژه a رو مطابقت بده  متوجه میشی

پاسخ دادن sima ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۲:۱۵

واقعاً مسخره است نیم نمره معدلم پایین اومده بااین کلید!اگه واقعاً کلیدوعوض نکردن چراانقدردیرکلیدو زدن!!!

پاسخ دادن نیک پور ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۲:۰۲

در مورد سوال ۶۴ فقط اظهار تاسف مینکم و بس.چون اگر مرحوم دکتر ابوالحسن محمدی استاد برجسته اصول فقه هم در این آزمون شرکت کرده بود طبق نظر آقایان طراح پاسخ غلط به این سوال میداد (مبانی استنباط حقوق اسلامی,تالیف ابوالحسن محمدی,چاپ ۸۷ص۱۱۱

ای خواجه مکن تا بتوانی طلب علم

کاندر طلب راتب هر روز بمانی

رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز

تا داد خود از کهتر و مهتر بستانی

پاسخ دادن sima ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۲:۰۲

سلام

سوال ۷۶ چرا واجب موسع!!!!!!؟؟؟

پاسخ دادن فراهانی ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۹

سلام

کلید  سنجش میگه واجب مضیق…

پاسخ دادن ساسان ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۲۱:۲۷

اقای محترم طراح سوال اصول در مورد سوال ۶۴ جنابعالی در متن سوال فرموده بودید .مفهوم مخالف دارد یا ندارد .بحث از اذن .که حتی میتواند تلویحا باشد نفرموده بودید .و اگر هم بحث اذن در میان است حتما در مورد مخصص منفصل شرطیه اطلاعات دارید .بحث اذن که تکیه گاه اصلی شما در طرح این سوال بوده مربوط به مخصص است نه مفهوم مخالف .من همان جوابی را که شما به عنوان گزینه صحیح انتخاب کردید به یک استدلال ساده رد خواهم کرد پس بخوان….تصرف به عنوان مالکیت دلیل مالکیت است…خوب سوال طبق نظر شما تصرفی که به عنوان مالکیت نباشد دلیل بر مالکیت نیست.اولا دلیل در اینجا به عنوان اماره است و نه دلایل شمارش شده .پس ظن اور است نه قطع اور یعنی اینکه خود ماده اولا در کل ایراد دارد چه رسد به مفهوم مخالفش .ثانیا در مورد اموال منقول که از این ماده استفاده میشود که‌باعث عسر وحرج در بازار مسلمین نشود .ایا تصرف غاصبانه مال منقول با ادعای مالکیت در عالم اثبات محکوم به رد نیست .در ضمن در طرح‌سوالات مخصوصا وکالت مگر میشود اعمال سلیقه شخصی نمود و سوالات اختلافی را اورد نظر دکتر کاتوزیان مگر وحی است که لا تغییر باشد .ما به عنوان داوطلب از کجا باید بدانیم سلیقه شما بر کدام نظر استوار است پس سوال شما از بنیاد غلط است .اینجانب در درس اصول به جرات ادعا کامل دارم و اگر مسول محترم سایت نیز اجازه دهند حاضرم شماره همراه خود را بگذارم و از اول اصول با هم وارد مذاکره شویم تا حرف اخر اصول ببینم ان وقت هم بر نظر خود پایبند خواهید بود..والسلام

پاسخ دادن سیاوش هوشیار ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۲۱:۴۶

سلام

خیلی خوشحال میشیم که تحلیل های شما را برای انتشار در سایت دریافت کنیم.

پاسخ دادن سودا ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۲۰:۲۶

جناب اقای هوشیار ایا بامعدل ۱۰.۹۷ احتمال قبولی ازکانون آ.غ هست؟؟؟؟؟

پاسخ دادن نیک پور ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۲:۰۹

درود بر شرفت جناب ساسان

پاسخ دادن علیرضا ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۴:۳۱

بچه ها سووال ۱۱۶ درسته رای وحدت رویه ای که شهریور اومده بود ولی سوال ۹۴ واقعا خنده داره نمیدونم چطور میخوان جواب گو باشن.سوال ۶۴ هم اشتباهه فاحشه

پاسخ دادن مری ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۲

رای وحدت رویه ۷۴۲ رو خونده بودین نمی گفتین ۱۱۶ اشتباه اعلام شده

پاسخ دادن ناشناس ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۷

 در مورد سوال ۶۴  گزینه الف طبق دفترچهA اگرچه عین مثال در کتاب محمدی هست اما طبق توضیح کاتوزیان مفهوم مخالف نداره چون برای مراجعه ضامن به مضمون عنه قصد تبرع مهم نیست وضامن برای مراجعه پس از تادیه باید اذن از مضمون عنه داشته باشه و گزینه ۴طبق اموال مالکیت کاتوزیان درسته چون تصرف به عنوان مالکیت دلیل مالکیته مفهوم مخالف اینه که تصرف مثلا به عنوان مستاجر یا مرتهن یا منتفع دلیل مالکیت نیست . منم غلط زدم .          

 

 

 

 

 

پاسخ دادن نیک پور ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۲:۱۴

والله بالله تالله من هم از نظر دکتر کاتوزیان اطلاع داشتم.ولی با علم غیب نداشتم که طراح محترم دکتر محمدی را قبول ندارند

پاسخ دادن ناشناس ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۸

خود دکتر محمدی هم میگه در ضمان اختلاف هست در ضمن دو سال یک سوالم از کتاب ایشون طرح نمیشه از سوالات سال گذشته باید متوجه می شدید که یک سولل هم از کتاب ایشون نیومد

پاسخ دادن حسن ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۵

سلام در مورد سوال ۸۹ جزا باتوجه به ماده ۱۴۸ مجازات اسلامی صراحتا گزینه اقدامات تامینی تربیتی درسته چراکه این ماده معروض میدارد درمورد افراد نابالغ بر اساس مقررات این قانون اقدامات تامینی و تربیتی اعمال میشود و با استنباط از کلمه قمری در ماده قبلیش یعنی ماده ۱۴۷ منظور در جرائم حدود و قصاص میباشد. نابالغ فقط در جرائم تعزیری است که هیچ اقدامی براش درنظر گرفته نمیشود لذا گزینه اسکودا کاملا درسته

امادرمورد سوال ۴۲تجارت باید گفت به نظر من با توجه به اینکه مجمع عمومی این معاملات را رد کرده است دیگر دلیلی ندارد این معاملات را در مقابل شرکا معتبر بدانیم مضافا اینکه خود ماده ۱۳۰ قانون تجارت کاملا صراحت دارد و میگه که در هر حال ولو آنکه توسط مجمع عادی تصویب نشود در مقابل اشخاص ثالث معتبر است دیگه حرفی از شرکا نزده لذا گزینه اسکودا کاملا غلط می باشد و گزینه درست ، گزینه ی است که میگه فقط در مقابل شرکا معتبر است

پاسخ دادن محمد ن ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۶:۰۷

دوست عزیز خواهشا تفسیر موسع نکنید….متأسفانه سوال جوابش اختلافیه و به ضرر خیلی ها تمام شد…

پاسخ دادن محمد ن ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۸

سلام و عرض ادب

با استدلال دوستان که فرمودند طفل ۸ ساله مسئولیت کیفری ندارد موافقم…در سوالات جزای عمومی قضاوت امسال هم چنین سوالی مطرح شده بود که البته به جای جرم حدی، جرم تعزیری را ذکر کرده بود…دوستان ماده ۸۸ فقط در مورد اطفال ۹ سال به بالا تعیین تکلیف کرده و افراد زیر ۹ سال را مسکوت گذاشته است…یک اصل مسلم در حقوق جزا این است که باید مضیق و به نفع متهم تفسیر کنیم…پس جواب صحیح این است که هیچ تصمیمی اتخاذ نمی گردد…از طرف دیگه در تبصره ۲ ماده ۸۸ عبارت "در غیر اینصورت" به اطفال ۹تا ۱۲ سال قمری برمی گرده نه افراد زیر ۹سال!!!!!!!!!!! دوستان خواهشا دقت فرمایید.

پاسخ دادن ناشناس ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۰

شمام بفرمایید برای داشتن مصداق به اولین ماده زنا یعنی ۲۲۱ مراجعه کنید

پاسخ دادن شاکر ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۱

دوستان گلم سوالات و کلید ها رضایت بخش بوده البته نسبت به سال های گذشته.نا شکری نکید.اما حذف اون دوتا سوال باعث بی عدالتی هستش.بعضی از دوستان به آرای وحدت رویه و قوانین خاص توجه نکردند.من نمیگم بی اشکاله اما نسبت به سنوات گذشته بهتر بود.فقط اگر زودتر نتایج اعلام بشهتا از این استرس دربیایم عالیه

پاسخ دادن اسکندرزاده مشکین شهر ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۴

مشگین شهر اسکندرزاده        با احترام      در خصوص س ۸۹ جزا گزینه اقدام تامینی بر اساس نص تبصره ۲ م ۸۸ ق م ا جدید صحیح است در سوال سال گذشته امده بود اگه ۸ ساله مرتکب جرم تعزیری شود دراینصورت هیچ مجازات ویا اقدامی در مورد وی اتخاذ نمیشود در حالیکه دراین س جرم حدی مد نظر است

پاسخ دادن مهربان ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۰

لطفا بفرمایید از چه طریقی میتوان به کلید اعلامی اعتراض کرد؟سپاس

پاسخ دادن فندخ ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۹:۳۰

۱۱۶ با رای وحدت رویه درسته

۹۴با قانون وصول درآمدها

ولی واقعا ۶۴ چرا ۴¿!!!!!!

چرا بهم زدن نامزدی خسارت داره؟

ینی ی طفل ۶ ساله ی حرکتی بکنه باید اقدامات تامینی تربیتی؟

پاسخ دادن رضا.سعداللهی ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۹

اگر برهم زدن نامزدی، سو استفاده از حق باشه، طبق اصل ۴۰ ق.ا و اگر توام با تقصیر برهم زننده یا فریب نامزد باشه، و موجب ورود خسارت به طرف مقابل بشه، مسبب از باب تسبیب، ملزم به جبران خسارته. ( نظر دکتر کاتوزیان، ج ۱ حقوق خانواده)

پاسخ دادن سجادی ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۸:۲۹

نظر دکتر کاتوزیان صحیح می باشد در ضمن این آزمون نص محور هست نه تحلیلی که ما بر اساس تحلیل دیگران جواب بدهیم ولی به نظر شما سوالی که چندین بار در آزمون وکالت و قضاوت موضوع سوال بوده و جواب همیشه این بوده که تحت هیچ شرایطی به هم زدن نامزدی موجب خسارت نخواهد شد حال چه اتفاقی افتاده است که اسکودا از نظرات قبلی خود عدول کرده.

پاسخ دادن رضا سعدالهی ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۵:۰۷

من به چند کتاب که در مورد حقوق خانواده تالیف شده بود مراجعه کردم، در این که در برخی موارد خسارت قابل مطالبه است، اجماع وجود داره. به دلایلی همچون: قبح سوء استفاده از حق، قاعده غرور، قواعد عام مسئولیت مدنی مثل تسبیب و امکان مطالبه خسارت معنوی، حتی ممکنه به هم زدن نامزدی جنبه کیفری هم پیدا کنه. حتی قبل از حذف م ۱۰۳۶ صریحا به امکان مطالبه خسارت اشاره شده بود. قانون حمایت خانواده هم که در این مورد نص صریح داره. با این اوصاف فکر نمیکنم این موضوع جای بحث داشته باشه. سوالات وکالت هیچ موقع واقعا نص محور نبوده، مخصوصا در قانون مدنی، علتش هم اینه که قانون مدنی بدون تفسیر و استدلال جوابگوی بسیاری از مسائل نبست. 

پاسخ دادن رضا.سعداللهی ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۲

حتی در صورت لطمه دیدن آبرو، طبق قانون مسیولیت مدنی، مطالبه خسارت معنوی هم ممکنه، به علاوه قانون حمایت خانواده هم دعوی مطالبه خسارت رو به رسمیت شناخته.

پاسخ دادن سجادی ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۹:۱۱

]چرا نگیم منظور قانون حمایت از خانواده در مورد اتلاف هدایا و…..می باشد.اصلا چرا سوالات اختلافی طرح بشه

پاسخ دادن سعید ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۷

اره/به همه بگین حتی طفل ۱ روزه هم جرایم حدی انجام بده باز اقدام تامینی داره

پاسخ دادن حسن ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۴:۳۱

دوست گرامی قانون گذار گفته اقدام تامینی نگفته که قصاص ، اقدام تامینی تربیتی در واقع اصلا مجازات نیست

پاسخ دادن سودا ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۵۰

فک کنم قانون حمایت از خانواده جدید قانون مدنیرو درخسارت نامزدی نسخ کرده اخه درحمایت ازخانواده مطالبه خسارتو درصلاحیت دادگاه خانواده قرار داده

پاسخ دادن مرضیه ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۹:۲۶

بچه ها ۹۴ درسسسسسسسته طبق ق خاص وصول درآمدهای دولت

۱۱۶هم درسسسسسسته با رای وحدت رویه قانون نسخ شده

میمومه ۶۴ ک واقعا ضایع اشتباسسسسسسسسسست

پاسخ دادن فراهانی ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۳:۲۲

سلام دوستان عزیز

سوال ۶۴ پاسخ سنجش صحیح است چراکه ماده ۷۲۰ ق.م مفهوم م مخالف ان  از لحاظ قواعد مدنی اشتباه است و معنا نداره چرااکه صرف قصد عدم  تبرع  باعث رجوع به مدیون نمیشود بلکه رکن اساسی رجوع اذن مدیون است..

مرحوم ابوالحسن محمدی نیز در کتاب مبانی استنباط صفحه ۱۱۱ چاپ چهل ویکم بر اختلافی بودن این مفهوم اشاره کردن..بنابراین نظر طراح همسو با نظر مرحوم دکتر کاتوزیان می باشد…لذا کلید اعلامی صحیح می باشد…

با آرزوی م.فقیت همه

پاسخ دادن رضا ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۹:۲۴

من سوالای حذف شده رو درست زدم آه اینکه نمی شه،این نامردیه

پاسخ دادن ناشناس ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۸:۱۶

در مورد سوال ۱۱۶ کلید طبق رای وحدت رویه درست اعلام شده ولی در مورد سوال جزا این سوال عینا سوال پارسال هست ولی گزینه غلط امسال انتخاب کردن که بتید پیگیری بشه

پاسخ دادن فاطمه ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۸:۱۳

با سلام‌ ، از اقای هوشیار یه سوال داشتم ایا این کلید سوالات دیگه قطعی دیگه به هیچ وجه اصلاحیه نمیخوره؟ ممنون میشم جواب سوال‌من روبدید

پاسخ دادن ساسان ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۶:۴۰

اقایون‌سلام .علیکم….لطفا راه اعتراض را اعلام فرمایند ..تا اینجانب با استدلال قوی بتوانم به حذف دو سوال از مدنی نیز کمک کنم

پاسخ دادن هادی ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۰:۲۵

آقا همه اساتید تقریبا میگن که زیر نه سال رو اقدام تامینی شامل نمیشه، معلوم نیست به چه دلیل پاسخ رو اقدام تامینی اعلام کردن، حتی تو محشای قانون جزای آقای مجتبی باری هم زده بالای نه سال، آدم نمیدونه بالاخره حرف کی رو گوش کنه

پاسخ دادن مریم ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۰:۲۱

خدایا همه کسایی که خیلی زحمت کشیدن تلاش کردن رو هدر نده

خدایا به بزرگیت قسمت میدم هرکی شرایطش بده و زیاد درس خونده رو کمک کن قبول بشه 

خدایا کمک کن حق به حق دار برسه آمیییییین

پاسخ دادن فراهانی ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۰:۱۴

خودمونیم…..از غزه مقاوم تریم . زیر بار این همه استرس هنوز زنده ایم … بری کوه نشین بشی این همه آسترس تحمل نکنی… هر چی بود گذشت… فقط نتایج قبل دق مرگ شدنمون اعلام کنید…لطفا مترو بفهمید

پاسخ دادن فاطمه ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۳:۲۳

ماکجا اعتراض کنیم به پاسخ های اعلامی؟

بابایکی جواب بده سوال ۶۴ کاملا اشتباهه

بابا حقمون داره ازبین میره یکی یجایی پیداکنه اعتراض کنیم؟

بچه ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ دادن ناشناس ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۳:۱۰

سلام توسایت سنجش سوال ۸۹زده گزینه ۱باتوجه به دفترچه aولی جوابش ۲شما درست زدید باید چیکار کرد بااین سوالات طراحان بیسواد 

پاسخ دادن محمد ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۳:۰۹

به استناد بند ۱ ماده ۳ قانون وصول برخی از درآمد های دولت پاسخ سنجش به سوال ۹۴ درسته

پاسخ دادن ali ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۲:۵۲

من که همه چیز وهمه کسانی که دست اندرکارهستن رو به خدا واگذار کردم.

پاسخ دادن علی ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۲:۴۳

یعنی من میخوام بدونم این طراح های بی سواد و مدیران بی سواد تر از اونها این کلید ها رو دادن؟؟

سوال ۶۴

سوال ۹۴

سوال ۹۹ البته اگه اقایون فهم این مطلب رو داشته باشن که توهین ۲قسم است ساده و مشدد …توهین مطلقا جرم است ..اگر به صورت علنی و معامله متقابل باشه مشدد در غیر این صورت ساده…کاملا مشخصه که طراح شعور فهم مطب رو نداشته

اخه چرا باید ۲ سوال از تجارت حذف بشه!؟؟

 

پاسخ دادن هه ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۲:۳۰

یعنی فقط میخوام بدونم که یه حقوقی این کلید ها رو داده….

سوال ۹۴

سوال ۶۴

سوال ۹۹ البته اگه طراح بدونه که توهین به ۲قسم ساده و مشدد تقسیم میشه و توهینی که به صورت علنی و رفتار متقابل باشه مشدد محسوب میشود در غیر این صورت ساده

 

 

پاسخ دادن علی ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۲:۰۲

الان با این وضعیت کسانی که ماهها تلاش کردن حقشون تضییع میشه ویک سری کسانی که از پیش تعیین شدن در آزمون قبول خواهند شد زیرا حذف نا بجا وپاسخ های اشتباه سوالات باعث سردرگمی داوطلبان وناتوانی آنها نسبت به اعتراض به سوالات می شود البته نا گفته پیداست که حیله سیاستی پشت این آزمون پنهان است

پاسخ دادن لیسانس حقوق بیکار ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۱:۳۶

درمورد سوال۱۸ مدنی طبق قانون مدنی ورثه تازمانی که دیون راندهد مالک نمیشود(مالکیت ورثه مستقرنمیشود مگرپس از ادای دیون)وبنابر این وطبق قانون مدنی طلبکار میتواند به اندازه سهم الارث هروارث به وراث رجوع کند نه به اندازه مالکیت هروارث چون هنوز مالکیتی برای ورثه محقق نشده,ومفهوم سهم الارث بامالکیت متفاوت هست(ازنظرحقوقی).

اگه رای وحدت رویه نداشته باشه سوال اشکال داره.

اگه کسی میتونه راهنمایی کنه ممنون میشم!!!!!!!!!!!

پاسخ دادن فراهانی ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۱:۰۱

سلام 

به افتخار کلیدهای اشتباه و حذفیات. و افت نیم نمره ای معدل همه باهم لی لی لی…..

پاسخ دادن مرضی ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۰:۵۳

واااااای۶۴چرا ۴؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ دادن کاتوزیان ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۰:۳۶

سوال ۹۴ اشتباست.سوال ۱۱۶ طبق رای وحدت رویه درست است.سوال ۶۴ اشتباست.و دو سوال تجارت کاملا غلط اعلام شده.متاسفم واسشوون مخصوصا در مورد سوال ۹۴ که یه غیر حقوقی هم میفهمه که اشتباست.

 

پاسخ دادن سودا ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۰:۳۵

سوال۵۱چراحذف شده???? 

ایا قانون حمابت ازخانواده جدیدماده ی قانون مدنی رادر موردخسارت نامزدی نسخ کرده?

پاسخ دادن محمدی ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۸:۱۴

سوال ۵۱ چون صادر کننده سفته مدیون اصلی چک است وقانونگذار مهلتی برای مراجعه به وی تعیین نکرده ومهلت تعیین شده برای مراجعه در حال حاضر فقط برای ظهرنویس است چون طبق رای وحدت رویه مراجعه به ضامن نیز مهلت ندارد

پاسخ دادن سودا ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۷:۱۴

من مدنی سوال ۱۶و۱۷غلط زدم درموردسوال۱۷یعنی قانون مجازات اعمال میشه نه مدنی؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ دادن سودا ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۰:۲۶

درمورداون سوال خسارت نامزدی نظرشماچیه?

یعنی قانون حمایت از خانواده ماده ی قانون مدنی رانسخ کرده?

پاسخ دادن فاطمه ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۱:۴۸

سوداجان بابای منم وکیله میگه میشه خسارت گرفت

ولی منم اشتباه زدمش

پاسخ دادن سودا ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۰:۱۷

سوال۵۱چراحذف کردن???

سوال۱۶برخلاف نص قانون است

پاسخ دادن محمدی ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۲:۴۷

سودا خانم ۵۱ غلط بود از اساس چون صادرکننده سفته متعهد اصلی <مدیون اصلی >است ومرجعه به او مهلت ندارد ودر مورد سوال ۱۶  من هم با شما هم عقیده هستم

پاسخ دادن سودا ۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۲۰:۴۶

واااقعا ممنون بابات پاسخ به دلیل حذف سوال ۵۱  خیلی روشن شد مطلب برام ممنونم

پاسخ دادن داوود ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۵۱

سوال ۶۴ اشتباه اعلام شده باور کنید.سوال ۱۱۶ هم با استناد تبصره ماده ۴۷۸ ادک غلط اعلام شده.واقعا چرااااااااااااااااااااااااااا؟

پاسخ دادن يلدا ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۴۹

سوال ۶۴  چرا ۴ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ دادن ناشناس ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۴۶

چرا سوال ۶۴ گزینه ۴؟کاملا اشتباهه

پاسخ دادن حامد ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۴۱

آقای هوشیار بفرمایید که نمره دوتا سوال تجارت بین تمام سوالات تقسیم میشه یا فقط درس تجارت؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ دادن سعید ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۴۰

 اومدن ابرو اصلاح کنن/زدن جفت چمشم دراوردن//اخه دو سوال حذف شده کجاش ایراد داره درمقابل بقیه سوالات اختلافی تجارت

کارشون اینه/بچه ها اعصاب خودتونو خرد نکنید/اعتراض نتیجه نداره/اگرم مثمر ثمر باشه باز میرن سوال صحیح دیگه حذف میکنن

پاسخ دادن حامد ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۳۵

سلام.من هردو سوال حذف شده  تجارتو درست جواب دادم.اخه چرا الکی حذفش کردن؟؟؟؟؟؟این بی عدالتیه

پاسخ دادن علي ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۳۳

سوال٩۴  مفاده ٧٢٣ و هم چنین سوال ١١۶ بر طبق تبصره ۴٧٨ غلط إعلام شده است 

پاسخ دادن کورش ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۰:۰۰

سوال ۱۱۶ بر اساس رای وحدت رویه ۷۴۲ مورخه ۶/۵/۹۴ درست

و سوال ۶۴ نیز به نظر دکتر کاتوزیان تو اون گزینه ضمانت مفهوم ندارد

اما سوال ۹۴ نمیدونم

پاسخ دادن علي ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۳۲

دوستان بر طبق تبصره ماده۴٧٨ ادک هم جواب مغایر با نص قانون اعلام کردن

پاسخ دادن شکر خدا ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۲۷

دوستان عزیز زین پس بدانیم که اگر طفل ۲ ساله یا ۳ ساله ای مرتکب جرم حدی شد به اقدامات تامینی و تربیتی محکوم می شود ، ببخشید از این که این مطلب برای منه بی سواد تازگی داشت ، واقعا شرمندم.

پاسخ دادن سیاوش هوشیار ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۴۳

سلام

در قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ ، اقدامات تامینی و تربیتی اصولا در مورد اطفال و نوجوانان که مسوولیت کیفری ندارند موضوعیت دارد،

در صورت ارتکات جرایم حدی توسط نابالغ زیر ۱۲ سال طبق تبصره ۲ ماده ۸۸ ، یکی از اقدامات بند های الف تا پ همین ماده اعمال می شوند.

پاسخ دادن نیک پور ۱۱ دی ۱۳۹۴ در ۰۲:۲۱

با سلام و کمال احترام

 

صرفنظر از اینکه بزرگانی چون دکتر غلامحسین الهام (عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران)و دکتر محسن برهانی (عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران )در جلد اول کتاب وزین درآمدی بر حقوق جزای عمومی به تشریح سیاست کیفری در قبال اطفال پرداخته اند و در صفحه  261 این کتاب اولاً تبصره ۲ ماده ۸۸ را منحصر به پسران  و منصرف از دختران میدانند و ثانیاً:بالصراحه پسری را که مرتکب جرم مستوجب حد یا قصاص شده و سن او کمتر از ۱۲ سال باشد-به شرط بالغ نبودن-مستحق هیچگونه اقدام تامینی و تربیتی نمیدانندونیز آقای دکتر محمد ابراهیم شمس ناتری (عضو هیات علمی دانشگاه تهران)در صفحه ۲۰۴ کتاب قانون مجازات اسلامی در نظم حقوقی کنونی اشعار داشته اند:«تنها راه جمع مواد ۱۴۸ و ۸۸ ق.م.ا این است که بگوییم ماده ۱۴۸ صرفا شامل پسران کمتر از سن بلوغ تا ۹ سال شمسی شده و نسبت به دختران غیر بالغ و پسران کمتر از ۹ سال شمسی شمولی ندارد.»،تنها به ذکر یک سوال ساده ای بسنده میکنم که اگر طفل ۲ ساله ای خمری شرب نمود آیا اقدام تامینی و تربیتی برایش در نظر میگیرید؟!!!

 

در تکمله عرایض باید گفت استناد به تبصره ۲ ماده ۲۲۱ ق.م.ا در باب زنای نابالغ صحیح نیست زیرا از آن نمیتوان اطلاق حاصل نمود و توجه به عبارت«حسب مورد»در این تبصره استثنایی و جمع سایر مواد ما را به این مهم سوق می دهد.

 

بنابراین پاسخ سوال ۸۹ با اشکال جدی مواجه و انتظار حذف آن میرود.

پاسخ دادن ناشناس ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۲۴

با سلام

چرا سوالات حذف شد با تاثیر مثبت نیست؟هر سال همین طور بوده که سوالات حذف شده با تاثیر مثبت بوده امسال چرا اینطور نیست؟

 

پاسخ دادن امیر ۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۰۰:۰۸

یعنی چطور تاثیر مثبت داشته؟

پاسخ دادن مرادی ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۲۱

سلام خدمت آقای هوشیار

اگه میشه به این دو سوال جواب بدید

۱.چه طور میتونیم به کلید سوالات اعتراض کنیم؟

۲.معمولا سالهای گذشته بعد از اعلام کلید چند روز طول میکشید تا نتایج اعلام بشی تا جای خبر دارم سالهای قبل نهایتا 10 روز بعد از کلید نتایج میومد درسته؟؟

پاسخ دادن بهمن ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۱۶

جواب سوال ۹۴ طبق نص صریح قانون اشتباهه. حالا باید حرصو جوش اینو بزنیم

 

پاسخ دادن کاتوزیان ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۱۵

دوستان عزیز
فقط به خدا توکل کنید و صبورانه منتظر جواب باشید
چه درست چه غلط کاری از دست ما برنمیاد..

یاعلی

پاسخ دادن مرضیه ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۱۰

ببینید عملا ما دیدیم دیگه موتور سواری بدون گواهینامه رو جریمه میکنن ماشینم همینطور نص قانون و ول کنید

حالا ی سوالم من درست زدم ببینم شما خرابش میکنید اه

پاسخ دادن مهدی ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۰۹

چرا باید ۲ سوال حذف بشه منم طبق کلید موسسات درست زده بودم ولی سوال ۵۵ چون شک داشتم نزدم اینطوری که نمیشه هر سال سوالات حذف کنند این به ضرر من و سایر کسایی که شرایط منو دارند میشه

پاسخ دادن مرادی ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۰۱

سوال ۶۴ چرا گزینه ۴ !!! رو زده پاسخنامه تشریحی چتر دانش با استدلال دقیق توضیح دادا که گزینه ۱ درسته

سوال ۸۸ هم!!!
آیا راهی واسه اعتراض هست؟؟؟

 

پاسخ دادن آدینه ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۸:۵۲

آقا رضا دقیقا درست میگن.وقتی نص ماده ۷۲۳ ق تعزیرات میگه که ارتکاب مجدد رانندگی موجب حبس از ۲تا۶ ماه میشه چرا کلید زده جزای نقدی !!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا قانون خاصی در این مورد اومده که ما اطلاع نداریم؟

پاسخ دادن کورش ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۸:۴۶

سلام

دوستان به نظر شما من ۲ سوال حذف شده تجارت، طبق قانون و پاسخنامه موسسات درست زدم، آیا از این بابت نمره ای تعلق می گیرد؟

ممنون میشم از پاسخگویی

پاسخ دادن سیاوش هوشیار ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۰۰

سلام

خیر ، نمره سوالات حذف شده بین سوالات دیگر تقسیم می شود

پاسخ دادن کورش ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۹:۱۰

آقی هوشیار سال ۹۱ که دو سوال حذف شد برای برخی حذف با تاثیر مثبت زده بودند.

پاسخ دادن شیما ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۸:۴۵

سوال ۹۴ اشتباهه این کاملا متن قانونه 

پاسخ دادن رضا ۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۸:۲۴

سوال ۹۴؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چرا؟

ماده ۷۲۳ تعزیرات

پاسخ دادن علی ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۲:۴۶

اقای کشاورز فکر میکردن که امسال به ریاست اسکودا منصوب نمیشن با این کار قصد زیر سوال بردن ریاست بعدی رو داشتن…ولی مشکلات دامن گیر خودشون شده

پاسخ دادن محمد ۹ دی ۱۳۹۴ در ۲۳:۱۲

به استناد بند ۱ ماده ۳ قانون وصول برخی از درآمد های دولت پاسخ  سنجش به سوال ۹۴ درسته

 

دسته بندی حقوق اجتماعی , حقوقی ,
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است
Top