به گزارش وکیل ملت به نقل از ایسنا، پس از اینکه فیس‌بوک درآمد خود را اعلام کرد، این شبکه اجتماعی آشکار ساخت در حال حاضر 1.59 میلیارد کاربر دارد که به صورت ماهانه از فیس‌بوک استفاده می‌کنند که نسبت به آخرین گزارش در سه ماهه سال 2015، 40 میلیون افزایش داشته است و این تعداد، 50 درصد از 3.2 میلیارد کاربری را که در سراسر جهان از اینترنت استفاده می‌کنند و 21.5 درصد از جمعیت کل جهان را شامل می‌شود.

کاربران روزانه فیس‌بوک هم افزایش یافته‌اند و به 1.04 میلیارد کاربر رسیده‌اند، در حالی که تعداد کاربرانی که به صورت ماهانه و با استفاده از گوشی‌های همراه وارد فیس‌بوک می‌شوند به 823 میلیون نفر رسیده‌اند که 51.7 درصد از کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی هستند.

کاربران موبایلی فیس‌بوک که در طول ماه 1.4 میلیارد هستند، 80 درصد از درآمد فیس‌بوک را شامل می‌شوند که البته این درآمد بیشتر از طریق تبلیغات به دست می‌آید و به فیس‌بوک کمک کرده تا رکوردها را بشکند و با افزایش 1.3 میلیارد دلاری نسبت به سه ماهه سوم سال 2015، به درآمد 5.84 میلیارد در سه ماهه پایانی سال 2015 برسد.

فیس‌بوک با استفاده از تبلیغات هدفمند درآمدزایی می‌کند و این موضوع با استفاده از آگاهی نسبت به کاربرانش انجام می‌شود، البته بخشی از درآمد خود را نیز از راه‌های دیگری کسب می‌کند.

بنابراین شاید جالب‌ترین نکته‌ای که می‌توان درباره درآمد فیس‌بوک مطرح کرد این باشد که هر فرد و هر کاربر به طور متوسط چه میزان برای این شبکه اجتماعی ارزش دارد و در نهایت می‌توان گفت هر کاربر با رشد بیش از یک چهارمی، در درآمد سه ماهه پایانی، 3.73 دلار سهم داشته است.

البته سهم همه افراد در جهان در این درآمدزایی برابر نیست. ممکن است شگفت‌زده شوید اگر بدانید کاربران آمریکایی یا کانادایی در درآمدهای سه ماهه، ‌13.54 دلار برای فیس‌بوک می‌ارزند، درحالی که کاربرانی که در ناحیه‌های آسیا و اقیانوسیه هستند تنها 1.59 دلار برای این شبکه اجتماعی ارزش دارند.

افرادی که در اروپا هستند، با درآمدزایی 4.5 دلاری تنها یک سوم کسانی که در آمریکای شمالی هستند برای شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌ارزند و این در حالی است که بقیه دنیا که بیشتر شامل نواحی در حال توسعه می شوند، تنها 1.22 دلار به ازای هر کاربر ارزش دارند.

علت این همه تنوع بیش از همه چیز به مقدار پولی که در هر ناحیه صرف تبلیغات می‌شود وابسته است. آمریکا در درآمد سه ماهه پایانی 2015 فیس‌بوک، سهمی 2.82 میلیارد دلاری در تبلیغات داشت درحالی که دومین بازار درآمدی فیس‌بوک یعنی اروپا تنها 1.4 میلیاد دلار ارزش داشت.

با این تفاسیر، وقتی که حتی آمریکایی‌ها هم در طول سال به صورت فردی کمتر از 60 دلار برای فیس‌بوک ارزش دارند، افراد دیگر در سراسر جهان، ممکن است آنقدر که خودشان تصور می‌کردند برای این شبکه اجتماعی ارزش و درآمدزایی نداشته باشند.

کلید واژه ها فیسبوک - ارزش
اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

نظرات بینندگان

تعداد نظرات منتشر شده : 0

دیدگاه خود را درباره این خبر بنویسید

بازدید کننده گرامی پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است

جدید ترین اخبار

Top